اضافه شدن یکی از قابلیت‌های مهم مرورگر Edge به گوگل کروم

به گزارش رکنا، بیش از یک سال پیش خبر همکاری مایکروسافت و گوگل برای بهبود مرورگر رسمی ویندوز یعنی مایکروسافت ادج در فضای مجازی منتشر شده بود و طبق اعلام هر دو شرکت، آن‌ها روی پروژه Chromium فعالیت داشتند. پس از گذشت یک سال و حدود یک ماه پیش، بالاخره مرورگر Edge Chromium به صورت رسمی برای دو سیستم عامل MacOS و ویندوز منتشر و در دسترس کاربران قرار گرفت. می‌توان گفت این مروگر در حال حاضر یکی از برترین مرورگرهای موجود در بازار برای هر دو سیستم عامل نام برده شده است اما به دلیل تازه وارد بودن به دنیای مرورگرهای وب، تاکنون استقبال خوبی از آن نشده است.

ظاهرا قرار نیست همکاری مایکروسافت و گوگل به اینجا ختم شود و طبق آخرین اعلام شرکت گوگل، قرار است در آینده‌ای نزدیک قابلیت مدیریت زبانه‌ها در مرورگر اج، به مرورگر کروم اضافه شوند. این خبر زمانی در فضای منتشر شد که یکی از مهندسان شرکت گوگل به جاستین گالاگر مهندس نرم افزار مایکروسافت اعلام کرد: "اگر تمایل داشته باشید مشکلات موجود در Edge را به کمک هم بر طرف و کد نویسی این مرورگر را بازسازی کنیم"؛ که مهندس مایکروسافت در پاسخ به وی اعلام کرد:" حتما، این اتفاق خواهد افتاد"

پس از آن نیز این دو برنامه نویس در گفت‌وگوهای خود اعلام کردند که قصد دارند برخی از قابلیت‌های دو مرورگر کروم و اج را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا هر دو مرورگر پیشرفت داشته باشند. به وسیله قابلیتی که قرار است در آینده به کروم اضافه شود، کاربران می‌توانند زیبانه‌های وب مرتبط با یکدیگر را جدا کرده و در یک صفحه جدید باز کنند؛ به این ترتیب کاربران می‌توانند سایت‌های مربوط به یکدیگر را جداگانه مشاهده کنند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد این دو غول فناوری قرار است در آینده نیز همکاری متقابلی داشه باشند و انتظار می‌رود باید شاهد ساخت نرم افزارهای بیشتری از سوی این دو شرکت باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 539420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟