این اپلیکیشن‌های مخرب را از روی گوشی خود فورا پاک کنید!

این اپلیکیشن‌ها همچنین قادر به سرقت اطلاعات شخصی کاربر و ثبت‌نام مخفیانه وی در سرویس‌های ویژه، ارسال محتوای نامناسب به کاربر و حتی جاسوسی از او خواهند بود. هفته گذشته وب‌سایت Cybernews فهرستی از این اپلیکیشن‌ها تهیه کرد؛ برنامه‌هایی که نصب آن‌ها بر روی گجت‌های اندرویدی ابدا توصیه نمی‌شود. چنان‌چه پیش‌تر هر یک از این اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید؛ در این‌صورت بایستی بلافاصله آن‌ها را از روی دستگاه حذف نمایید. یکی از اپلیکیشن‌های محبوب که بالغ بر 500 هزار بار توسط کاربران نصب شده است؛ بدون کسب مجوز از کاربر، کنترل دوربین سلفی گوشی را در دست می‌گیرد. این برنامه Beauty Camera by Phila AppStore نام دارد و هنگام راه‌اندازی اولیه و مراجعه کاربر به صفحه هوم برنامه اقدام به نمایش تبلیغات تمام‌صفحه می‌کند.

این 30 برنامه را بر روی گوشی خود نصب نکنید. چنان‌چه پیش‌تر هر یک از آن‌ها را دانلود نموده‌اید؛ در این‌صورت فورا آن‌ها را پاک کنید

وب‌سایت Cybernews اقدام به بررسی و شناسایی 30 مورد از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های زیبایی دوربین کرد. این برنامه‌ها در مجموع 1.39 میلیون مرتبه توسط کاربران نصب شده و دارای مشکلاتی جدی هستند. بیش از نیمی از این اپلیکیشن‌ها در کشورهای چین یا هنگ‌کنگ تولید می‌شوند. 3 نفر از توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها پیش‌تر در قالب یک گروه مشابه اقدام به انتشار اپلیکیشن‌های حاوی بدافزار نمودند. برخی از این برنامه‌ها خواهان مجوزهایی نظیر ضبط صدا و دسترسی به سیستم GPS تلفن بودند؛ مجوزهایی که برای عملکرد مناسب برنامه ضروری نیستند. نمونه‌ای از این اپلیکیشن‌ها خواهان اعطای 40 مورد مجوز از سوی کاربر بود. حال بایستی از خود بپرسیم که آگاهی یک اپلیکیشن زیبایی دوربین از موقعیت مکانی کاربر حقیقتا چه ضرورتی دارد؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟