دیزنی ۴۰ رمان چینی «جنگ ستارگان» را منتشر می‌کند!

به گزارش خبرگزاری رکنا و به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی‌های دیزنی و لوکاس‌فیلم با بازگشت به ریشه‌های خود در پی یافتن مخاطبان جدید چینی برای مجموعه «جنگ ستارگان» خود هستند.

بنا بر گزارش‌ها دیزنی با عقد قراردادی منحصر به فرد با کمپانی چینی «Tencent» قصد دارد ترجمه ۴۰ نسخه از انواع رمان‌های «جنگ ستارگان» خود را در این کشور پهناور پخش کند. کمپانی «Tencent» بزرگترین تشکیلات پخش کتاب‌های دیجیتال در کشور چین به حساب می‌آید.

این تفاهم‌نامه که خبر آن روز چهارشنبه ۱۶ اکتبر در شانگهای منتشر شده است شامل همکاری این ۲ کمپانی برای پروراندن و پخش اولین رمان آنلاین «جنگ ستارگان» توسط یک نویسنده چینی نیز است. این رمان توسط یکی از مطرح‌ترین نویسندگان این روز‌های کمپانی چینی نوشته خواهد شد که نوشته‌هایش را با نام «اعلیحضرت شاهنشاه» امضا می‌کند. شهرت اخیر او به خاطر نگارش دو رمان در سبک هنرهای رزمی «Xianxia» است که نزد مخاطبان هم‌وطن خود به سرعت محبوب شده است.

شاید مایه تعجب باشد که دیزنی این چنین قصد دارد مخاطبان جدیدی برای خود دست و پا کند اما حقیقت آن است که «جنگ ستارگان»، این برند نام آشنا در صنعت سرگرمی و فرهنگ عامه جهان، هرگز آن عملکرد درخور نام خود را در پرجمعیت‌ترین کشور جهان نداشته است.

نسخه‌های اولیه و اصلی «جنگ ستارگان» هرگز ان چنان که باید در چین دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی اکران نشد و سینمارو‌های نسل جوان چین ریشه این مجموعه را با ارجاعات و روایت‌های ذکر شده در نسخه‌های جدید اکران شده در سال‌های اخیر شناخته‌اند.

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۶ در چین نزدیک به ۱۲۴ میلیون دلار فروخت که از سطح انتظار دیزنی پایین‌تر بود، اما اوضاع از این هم بدتر شد و ۲ دنباله «یاغی یک» (۲۰۱۷) و «آخرین جدای»(۲۰۱۸) به ترتیب تنها ۶۹ و ۴۲ میلیون دلار فروش کردند.

بنا بر گزارش‌های محلی، کمپانی دیزنی آغازگر مذاکرات این توافق‌نامه بوده است و قصد دارد با این عملیات میدانی، ارتشی از مخاطبان چینی برای برند «جنگ ستارگان» خود دست و پا کند.

پلتفرم‌های گوناگون کمپانی چینی «Tencent» که رقم قابل توجه ۲۱۷ میلیون کاربر فعال در ماه را ثبت کرده‌اند، همه این ۴۰ عنوان رمان ترجمه شده «جنگ ستارگان» را به تدریج تا ۲۲ اکتبر به صورت رایگان برای مخاطبان چینی خود بارگذاری می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟