رکورد معلق بودن یک بالن در ارتفاع زیاد شکسته شد + عکس

 این شرکت قصد دارد وسیله‌ای را بسازد که عملکردی مانند یک ماهواره دارد، اما پرتاب آن به مدار زمین مستلزم استفاده از راکت‌های گران قیمت و پرهزینه نیست.

این وسیله که با عنوان Stratolite شناخته می‌شود و شباهت زیادی به یک بالن بزرگ دارد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که در ارتفاع ۱۵۲۴۰ متری تا ۲۲۸۶۰ متری زمین معلق باقی بماند.

انتظار می‌رود این وسیله بتواند برای مدت ۶۰ روز بر فراز بخش مشخصی از زمین معلق بماند. بدین ترتیب تجهیزات نصب شده روی آن می‌تواند مانند یک ماهواره مستقر در مدار، اطلاعات موردنیاز را از سطح زمین گردآوری کند.

شرکت World View برای دستیابی به هدف خود به طور مستمر آزمایشاتی را انجام می‌دهد. پیش از این یکی از بالن‌های این شرکت توانسته بود به مدت ۵ روز در ارتفاع بسیار زیاد از زمین باقی بماند.

در تاریخ ۱۸ می این شرکت آخرین آزمایش خود را آغاز کرد و Stratolite را از مرکز خود واقع در آریزونا به هوا فرستاد.

قرار بود این وسیله برای مدت دو هفته در ارتفاع بسیار زیاد باقی بماند، اما قبل از بازگشت به زمین توانست دو روز دیگر را نیز با موفقیت در این ارتفاع به سربرد.

باقی ماندن بر فراز منطقه مشخصی از سطح زمین به مدت طولانی، یکی از اهداف اصلی این پرواز آزمایشی بود.

به گفته رایان هارتمن مدیرعامل شرکت World View، این بالن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی جریان‌ های هوا شناور شوند و با استفاده از بادهای جهت داری که در ارتفاع بسیار زیاد می‌وزند، روی منطقه خاصی از زمین باقی بمانند. در صورتی که بادها، بالن را بیش از حد در یک جهت حرکت دهند، این وسیله خود را به جریان دیگری در ارتفاع پایین‌تر یا بالاتر می‌رساند تا در موقعیت نسبتاً پایداری باقی بماند.

این وسیله در طول ۱۶ روز توانست بر فراز منطقه‌ای به وسعت ۱۶۴.۲۵ کیلومتر مربع باقی بماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟