اسکی روی یخ در مریخ؛رویایی که محقق شد+ عکس

یک پیست اسکی به قطر ۸۰ کیلومتر برای هر اسکی بازی مثل رویا می‌ماند. متاسفانه در روی کره زمین چنین پیستی وجود ندارد اما در مریخ یک نمونه‌ی عالی از آن پیدا شده است. تصویر منتشر شده از دهانه کروولف (Korolev) در مریخ نشان داد که کل این دهانه را آب یخ زده پوشانده است. انتشار این تصویر واکنش‌های جالبی را در میان کاربران فضای مجازی در پی داشت.

اسکی روی یخ در مریخ

آژانس فضایی اروپا، تصویری ماهواره‌ای از یک دهانه در مریخ را منتشر کرد که به صورت واضحی مشخص است منطقه‌ی وسیعی از این دهانه با یخ پر شده است. قبل از این هم نشانه‌های زیادی از وجود آب به شکل یخ زده در مریخ پیدا شده بود اما تصاویر کمی وجود داشت که وجود یخ در سطح خاک و در ابعاد وسیع را نشان دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از آژانس فضایی اروپا، این تصویر ترکیبی از ۵ مرحله عکس‌برداری در پروژه‌ی مارس اکسپرس است که توسط ماهواره‌ی مدار گردی که سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد ثبت شده است. آژانس فضایی اروپا این تصویر را به مناسبت پانزدهمین سال حضور این ماهواره در مریخ منتشر کرد.

انتشار این تصویر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی جلب توجه کرد و بسیاری افراد در توییت‌های خود گفتند آرزو دارند روزی در این دهانه‌ی مریخ اسکی بازی کنند! کاربر دیگری به گرانش کمتر مریخ نسبت به کره زمین اشاره می‌کند و اظهار امیدواری می‌کند قبل از مرگش در این منطقه اسکی کند.

این واکنش‌ها به اندازه‌ای ادامه پیدا کرد که برنده مدال طلای المپیک، اسکات همیلتون هم در توییت خود گفت: کنجکاو هستم بدانم در این پیست مریخی چند بار می‌توانم پشتک بزنم.

 اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 451391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟