نمایش میراث مشترک ایران و جهان در 10 کشور عضو اکو‎ + عکس

به گزارش رکنا، عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون گفت: پیشینه برگزاری این نمایشگاه را اجرای پروژه «بررسی کتیبه های فارسی در جهان» توسط پژوهشگاه عنوان کرد.

«مرتضی رضوانفر» از جمله دستاوردهای اجرای این پروژه را برگزاری نمایشگاهی با عنوان «مساجد ایرانی در مسیر راه ابریشم» در سمینار راه ابریشم در عشق آباد دانست و افزود: ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سمینار که توسط یونسکو برگزار شده بود، پیشنهاد این نمایشگاه را در 40 سالگی انقلاب با همکاری کشورهای عضو اکو مطرح کرد.

وی با بیان این که تابلوهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه متشکل از عکس بنا، عکس کتیبه و متن خوانده شده از کتیبه و اطلاعاتی درباره بناهای تاریخی است، تصریح کرد: این تابلوها پژوهشی هستند و صرفا جنبه تصویری ندارند.

رضوانفر با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در 10کشور عضو اکو به طور همزمان با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اکو و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تمامی این کشورها دارای کتیبه های فارسی و میراث مشترک هستند.

او با بیان اینکه برخی از این نمایشگاهها با برگزاری نشستهای علمی همراه خواهد بود، افزود: پژوهش میراث مشترک ایران و جهان، به صورت میدانی انجام شده و از بنادر شرقی چین تا شرق افریقا و قلب اروپا را شامل می شود و گسترۀ تبادلات فرهنگی و تمدنی ایران و جهان را به نمایش می گذارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 449846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟