اینجا ایران است/ این تصاویر حیرت انگیز برای مصر نیست +عکس

به گزارش رکنا، یکی از بهترین فصل‌ها برای کویرنوردی، اواخر پاییز و اوایل زمستان است، چون از گرمای سوزان کویر کاسته شده و آن را به بهترین مقصد برای گردشگرانی تبدیل می‌کند که دوست دارند هیجان، زیبایی و سکوت را در کنار هم تجربه کنند. پس اگر قصد دارید در روزهای پیش رو کویرنوردی کنید، همراه ما باشید، چون در استان اصفهان برایتان پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

پس اگر قصد دارید در روزهای پیش رو کویرنوردی کنید، همراه ما باشید، چون در استان اصفهان برایتان پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

کویر ورزنه، در فاصله‌ی 117 کیلومتری شرق شهر اصفهان و 10 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه از توابع استان اصفهان و در ناحیه‌ی جنوب غربی تالاب بین‌المللی گاوخونی و در بخش مرکزی ایران واقع شده است. این کویر، مساحتی بالغ بر 17.000 هکتار دارد و در میان کویرهای ایران، از زیباترین‌ها محسوب می‌شود. بد نیست بدانید بزرگ‌ترین سایت تفریحی کویری ایران هم در کویر ورزنه واقع شده است. این کویر، علاوه بر زیبایی وصف ناشدنی‌ تپه‌های شنی طلایی‌اش، تفریحات و فعالیت‌های مختلفی را هم در اختیار مشتاقان هیجان قرار می‌دهد. از جمله‌ی این تفریحات می‌توان به موتورسواری چهارچرخ، باگی‌سواری، زیپ‌لاین، کویرنوردی با ماشین‌های آفرود، شترسواری، رصد آسمان و کمپینگ اشاره کرد.

کویر

یکی از مهمترین ویژگی‌های کویر ورزنه، نزدیکی آن به شهر تاریخی ورزنه است، پس علاوه بر اینکه می‌توانید در کویر خوش بگذرانید، این امکان را هم دارید تا سری به این شهر تاریخی بزنید. از دیگر ویژگی‌های مهم آن، نزدیکی‌اش به تالاب گاوخونی است که موجب شده به واسطه‌ی رطوبتی که از آن می‌گیرد، پوشش گیاهی متنوعی داشته باشد. البته این تالاب در تمامی فصول سال آب ندارد.

کویر

به واسطه‌ی پوشش گیاهی متنوع کویر ورزنه، گونه‌های جانوری مختلفی هم در اینجا زندگی می‌کنند که ممکن است در سفرتان به راحتی به آن‌ها بربخورید. فرصتی که ممکن است هیچ‌وقت دیگر نصیبتان نشود. گونه‌های جانوری این کویر حیواناتی نظیر شتر، شغال، خرگوش، شاهین، مار افعی شاخدار و مارشتری است. باید مراقب باشید که به این گونه‌های جانوری آسیبی نرسانید و تحت نظارت تور و افراد کاربلد از زیبایی آن‌ها لذت ببرید تا نه آسیبی به خودتان وارد کنید و نه به این گونه‌های جانوری.

کویر

از مهمترین نکات سفر آسان به کویر ورزنه این است که چون طبیعت دورافتاده‌ای ندارد و به شهر و آبادی نزدیک است، به راحتی می‌توانید به امکانات رفاهی و اقامتگاه‌های بومگردی دسترسی داشته باشید. می‌توانید همین امروز برنامه‌ی سفر به کویر ورزنه را بریزید و از زیبایی وصف‌ ناشدنی آن در روز و شب، لذت ببرید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟