این مرکز تا سال 2008 میلادی به‌عنوان بخشی از یک شرکت خصوصی موسوم به «رویترز گروپ» مشغول به کار بود و شرکت مادر علاوه بر کار رسانه‌ای، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گزارش‌های مالی نیز در بازار Store حضور داشت؛ زمانی که این مرکز در آوریل 2008 توسط شرکت بزرگ «تامسون کورپورِیشن» خریداری شد، خبرگزاری رویترز به یکی از اعضای شرکت جدید «تامسون رویترز» تبدیل شد تا با مدیریت و سیاست‌های جدید فعالیت‌های خود را دنبال کند.

شرکت «تامسون رویترز» که 10 سال از زمان تأسیس آن می‌گذارد و دفتر مرکزی آن در شهر تورنتوی کانادا واقع شده است، زیر نظر شخصی به‌ نام «دیوید تامسون سوم» فعالیت می‌کند. پس از آنکه پدر آقای تامسون در سال 2006 از دنیا رفت، او به‌عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت «تامسون کورپوریشن» برگزیده شد و دو سال بعد تصمیم گرفت شرکت رویترز را خریداری کند.

او در ژوئیه 2018 با دارایی شخصی بالغ بر 25 میلیارد دلار به‌عنوان ثروتمندترین فرد کانادا شناخته شد و عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان را هم به خود اختصاص داد.

خبرگزاری رویترز با قدمت 167 سال این روزها توانسته است به‌عنوان یکی از بزرگترین مراکز خبری جهان معرفی شود و هر روز مطالب خود را به 12 زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و... منتشر کند.

این خبرگزاری که سال 1851 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده بود هم‌اکنون بیش از 2500 خبرنگار و 600 عکاس-خبرنگار را در 200 نقطه جهان تحت پوشش قرار داده است و گفته می‌شود که در سال‌های اخیر بواسطه حضور در مناطق پرخطر، نظامی و... 14 خبرنگار رویترز جان خود را از دست داده‌اند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟