ویلچری که زندگی افراد ناتوان را لذتبخش می‌کند

در همین راستا یک استارتاپ به‌نام Battlefield در امریکا یک صندلی چرخداری را طراحی و ساخته است که برقراری ارتباط کاربر ناتوان را با محیط و افراد ممکن می‌سازد.

این صندلی چرخدار Loro نام دارد.این صندلی دارای دوربین و برنامه‌ای است که با هم کار می‌کنند و اجازه می‌دهند کاربران بتوانند افراد و اشیایی که دور از او قرار دارند را براحتی در مونیتوری مشاهده کنند. همچنین با این دوربین و مونیتور کاربران ناتوان قادر خواهند بود تا نوشته‌ها را براحتی بخوانند و حتی متن‌ها را ترجمه کنند. حتی این امکان وجود دارد تا کاربر بتواند از طریق استفاده از لیزر به افراد و اشیای مورد نظر خود اشاره کند.

یاهو سانگ یکی از اعضای تیم درباره ویلچر loro می‌گوید: ابتدا این دستگاه را برای یکی از دوستان خود که به‌دلیل بیماری عصبی عضلاتش فلج شده بود، طراحی و ساختیم. او با چالش‌های زیادی در زمینه ارتباط با افراد و محیط پیرامون و اشیا، روبه‌رو می‌شد از این‌رو تصمیم گرفتیم با استفاده از تکنولوژی چالش‌های او را برطرف کرده و زندگی را برای او راحت‌تر و لذتبخش‌تر کنیم.

سانگ می‌افزاید: ما این ایده را با اتصال یک دوربین به ویلچر آغاز کرده و کم کم آن را توسعه دادیم. البته برای طراحی این دستگاه با افراد ناتوان در این زمینه صحبت کرده و نیازهای آنها را سنجیدیم و تلاش کردیم تا همه آنها را به‌گونه‌ای رفع کنیم. به همین دلیل بهترین روش را در استفاده از دوربین و مونیتور و برنامه دیدیم. کاربران ناتوان با این دوربین می‌توانند حتی پشت سر خود را نظاره کنند. به مغازه رفته و نوع شیرینی خود را نیز با استفاده از اشاره‌گر لیزر انتخاب کنند و به عبارتی با این ویلچر و دوربین توانسته‌اند زندگی عادی و خوبی راتجربه کرده و لذت ببرند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟