محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش هم گزارشی از اقدامات کارگروه تنظیم بازار Store کیش ارائه کرد و افزود: کارگروه تنظیم بازار کیش درگذشته تنها در ایام نوروز تشکیل می شد اما با توجه به دلیل اهمیت موضوع درکل کشور و افزایش قیمت ارزاق عمومی، از ۱۹ شهریور امسال برگزاری جلسات این کارگروه آغاز و تا کنون ۴ جلسه دراین کارگروه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تصویب اعتباری ازسوی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برای ذخیره سازی اقلام اساسی و مورد نیاز مردم، همکاری مدیران بازارگانی و اجتماعی و جامعه بازاریان برای حمل هوایی کالاهای اساسی در شرایط اضطراری، پیگیری نحوه اجرای عملیات ساخت و بهره برداری از مرکز عرضه میوه و تره بار و موادغذایی، اعلام تفاوت قیمت درج شده برای کالاهای مشابه به وزارت صنعت و معدن، تشکیل جلسه با مدیران و معاونت های مختلف و انتقال سامانه ۱۲۴ به مدیریت بازرسی و نظارت سازمان منطقه آزاد کیش از مصوبات کارگروه تنظیم بازار است.

معاون اقتصادی سازمان از برخورد با ۲۲ واحد متخلف که منجر به پلمپ واحدهای صنفی آنان شد خبرداد و افزود: ۲۹ کالای اساسی مورد نیاز مردم که بیشترین مصرف را دارد به صورت مستمررصد می شود.

معاون اقتصادی سازمان ادامه داد: باید بین گرانی و گران فروشی تفاوت قائل شد زیرا برخی گرانی ها مربوط به سرزمین اصلی است اما معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری با تیم های نظارت و کارگروه تنظیم بازار در تلاش است تا با هر گونه گرانفروشی برخورد کند.

سعیدی تشریح کرد: برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل در ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم علاوه بر در نظر گرفتن اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی که در صورت ضرورت از آن استفاده خواهد شد با دو فروشگاه زنجیره ای بزرگ در کشور وارد مذاکره شده ایم که در جزیره کیش فعالیت کنند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟