پایتخت بادبادک‌های دنیا کجاست؟

قدمت این فستیوال به سال ۱۹۸۴ باز می‌گردد و از محبوب‌ترین جشنواره‌های چین به حساب می‌آید. ساخت بادبادک با تاریخ و تمدن مردم چین گره‌ خورده است و چینی‌ها در این زمینه بسیار مشهور هستند.

مردم از سراسر دنیا به هنر Art بادبادک سازی مردم چین علاقه‌مند هستند و همین موضوع باعث شده تا جشنواره‌ی ویفانگ نیز در دنیا معروف شود. شهرت این فستیوال تا جایی‌ست که امروزه به ویفانگ لقب "پایتخت بادبادک‌های دنیا" را داده‌اند. جشنواره‌ی بین المللی ویفانگ مراحل مختلفی دارد و انواع سرگرمی‌ها در آن به چشم می‌خورد اما اصلی‌ترین بخش آن رقابت بادبادک‌ها با یکدیگر است.

هر سال در این جشنواره ۳۰ نماینده از ۳۰ کشور جهان شرکت می‌کنند و هر نماینده بهترین بادبادک‌هایش را همراه می‌آورد. فستیوال بادبادک‌های ویفانگ جو شادی دارد و برای تفریح در کنار خانواده و یا دوستان نیز مناسب است.

به طور کلی می‌توان فعالیت‌هایی که در این فستیوال انجام می‌شود را اینگونه خلاصه کرد: مراسم افتتاحیه، رقابت بین‌المللی میان بادبادک‌ها، بازدید از موزه‌ی بادبادک‌های ویفانگ و بازدید از روستاهای شاندونگ میانه. بد نیست بدانید که موزه‌ی بادبادک‌های ویفانگ بزرگترین موزه‌ی بادبادک در سراسر جهان است و سالانه گردشگران بسیاری برای تماشای بادبادک‌هایش به آن مراجعه می‌کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

منبع: لست سکند

پایتخت بادبادک‌های دنیا

پایتخت بادبادک‌های دنیا

پایتخت بادبادک‌های دنیا

پایتخت بادبادک‌های دنیا

کدخبر: 437201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟