پاتوق خالق هری پاتر+عکس

کتابفروشی لِلو یکی از منابع الهام جی‌کی رولینگ در نوشتن مجموعه هری پاتر بوده است.

کتابفروشی لِلو که با نام "لیوراریا لِلو" نیز شناخته می شود کتابفروشی زیبایی است که در ناحیه سِدوفِیتا در شمال شهر پورتو در پرتغال قرار دارد. این کتابفروشی که در سال ۱۸۶۹ تاسیس شده است به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های پرتغال شناخته می‌شود.

این کتابفروشی از سال ۲۰۱۳ به درخواست وزیر فرهنگ پرتغال به‌عنوان منطقه حفاظت ویژه معرفی شد و از سال ۲۰۱۵ برای بازدیدکنندگان و گردشگرانی که قصد خرید کتاب ندارند و فقط می‌خواهند از فضای داخلی بازدید کنند تعرفه ورودی در نظر گرفت.

 جی‌کی‌ رولینگ، نویسنده مجموعه رمان‌های معروف هری پاتر یکی از افرادی است که اغلب از این کتابفروشی بازدید می‌کرد و بنابراین، از این مکان برای نوشتن هری پاتر الهام گرفت.

کتابفروشی لِلو ساختمانی مستطیلی شکل در دو طبقه است که در طراحی داخلی آن از سبک هنری دکو بهره گرفته شده است. نمای بیرونی ساختمان هم ترکیبی از معماری نو گوتیک و عناصری از هنر Art نو است.

طبقه اول این کتابفروشی شامل سه طاقی است که طاق مرکزی آن جلوی ورودی ساختمان است و با پنجره‌های جانبی تزیین شده است. بالای این طاقی سه پنجره مستطیلی عمودی وجود دارد که با اشکال نقاشی‌شده‌ای که هنر و علم را نشان می‌دهند آراسته شده است.

فضای بزرگ داخلی کتابفروشی دارای پلکان زیبایی در اندازه ۸ در ۳٫۵ متر است که تالار طبقه اول را به طبقه دوم متصل می‌کند.

سقف کتابفروشی هم با گچ‌کاری‌های زیبایی منقوش شده است. این کتابفروشی با وجود مرمت‌های سال ۲۰۱۵ همچنان ارابه چوبی و ریلی را که زمانی برای جابه‌جاکردن کتاب‌ها بین قفسه‌های استفاده می‌کرد حفظ کرده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟