جریمه 645 هزار دلاری برای فیس بوک

این بالاترین نرخ جریمه ای است که دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان تا کنون تعیین کرده و حتی می توان گفت که فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکسته است. این موضوع در کنار مشکلاتی که تاکنون برای فیس بوک ایجاد شده، این شبکه اجتماعی را بر آن داشت تا دست به اقدامات تازه ای بزند.

همکاری فیس‌بوک با یک شرکت امنیت سایبری

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی بسیاری از رسانه‌های خبری و همچنین وب سایت The Information، شبکه اجتماعی فیس‌بوک قصد دارد با شروع همکاری با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری و یا احتمال خریداری سهام آن، بار دیگر اعتماد از دست رفته کاربرانش را به دست آورد و به همه نشان بدهد که در زمینه محافظت از امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش جدی و کوشاست و سهل انگاری و کم‌کاری نکرده است.

چندی پیش دولت ژاپن از فیس‌بوک خواست که با بهبود و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز و متخصصان زبده فعال در امنیت سایبری، اهمیت بیشتری برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش قائل شود و این مساله را در اولویت کارهای خود قرار بدهد تا کاربران بتوانند به آن اعتماد کنند و به فعالیت در این شبکه اجتماعی بزرگ ادامه دهند.

در صورتی که فیس‌بوک سهام شرکت امنیت سایبری موردنظر خود را خریداری کند بدون شک امنیت اطلاعات کاربران حفظ خواهد شد. البته به گفته کارشناسان و تحلیلگران، این کار بیشتر جنبه رسانه‌ای و خبری دارد تا نشان دهد که فیس‌بوک به صورت کاملا جدی به دنبال افزایش امنیت سایبری وب سایت و حفظ حریم خصوصی کاربرانش است.

گفتنی است چند ماه پیش بود که گزارش‌های متعددی از سوی رسانه‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک توسط هکرها افشا شده و به سرقت Stealing رفته است. اخبار دیگری نیز نشان از سریال ادامه دار رسوایی‌های فیس بوک داشت که منجر به اعتراضات گسترده کاربران در سراسر جهان شد.

این شبکه اجتماعی به شدت آماج حملات کاربران خود در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کردند.بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری نیز مقامات فیس بوک را به سهل‌انگاری در حفاظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.

با اینکه فیس‌بوک در تمامی روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این باره عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای نیز احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آن‌ها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است. حالا باید منتظر ماند و دید همکاری فیس بوک با این شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری چگونه می تواند شرایط را تغییر دهد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟