نوآوری کمتر در آیفون‌های جدید اپل باعث افت طرفداران این گوشی‌ها شده است

مراسم معرفی رسمی آیفون‌های 2018 اپل 12 سپتامبر برگزار شد و این کمپانی سه گوشی iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR را به صورت رسمی در کنار Apple Watch سری چهار معرفی کرد. با معرفی رسمی این گوشی‌ها دیگر باید به طراحی گوشی‌هایی که از سال 2014 وجود داشتند، خداحافظ گفت چرا که طراحی iPhone X سال گذشته الگوی طراحی iPhoneهای آینده خواهند بود. ویژگی‌هایی از iPhone X مانند تشخیص چهره هم به گوشی‌های جدید اپل اضافه شده‌اند.

تحلیلگرانی که برای تیم تحقیقاتی Citi Research کار می‌کنند، هفته گذشته یک یادداشت درباره نمودار طراحی شده توسط خودشان فرستادند که کاهش میزان علاقه افراد را به مدل‌های اخیر آیفون نشان می‌داد. این نمودار بر اساس تعداد دفعاتی که کاربران درباره این آیفون‌ها در موتور جستجوی گوگل قبل و بعد از مراسم رونمایی اپل جستجو کرده‌اند، طراحی شده است تا میزان محبوبیت این محصولات مشخص شود. بر خلاف افت علاقه کاربران به آیفون‌ها، Citi Research هنوز باور دارد که این دستگاه می‌تواند یک رقمی بودن سالانه خود را برای اپل نگه دارد اما این شرکت می‌گوید که به دنبال آغاز یک چرخش عظیم در علاقه به این دستگاها نیست. تحلیلگران بازگو کرده‌اند که کمتر شدن میزان نوآوری در محصولات جدید اپل و اشباع آیفون‌ها در بازارهای اصلی جهان را کمتر شدن علاقه به این گوشی‌ها را بازگو کرده‌اند.

بر خلاف اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی مثل تشخیص چهره، مقاومت در برابر آب و نمایشگر لب به لب، Citi Research عنوان کرده است که چهار یا پنج سال پیش، نوآوری بیشتری با افزایش سال به سال سایز صفحه نمایش و ارتقا یافتن دوربین دستگاه دیده می‌شد. نتایج جستجوی گوگل به نظر می‌رسید که قبل از رونمایی آیفون‌های جدید مانند iPhone 5 به نقطه اوج برسد. iPhone 5 در اندازه صفحه نمایش نسبت به iPhone 4 بزرگتر بود و اپل iPhone 6 که با دو اندازه صفحه نمایش ارائه شده بود، جستجوی بیشتری در اینترنت داشتند.

غافلگیرکننده نیست اما مدل‌های S به دلیل با تغییرات تکمیل شونده خود کمترین میزان سرچ را از مصرف‌کنندگان داشته‌اند. هرچند، صحبت‌ها از این است که آیفون‌های سال بعد طراحی بهتر و جالبتری خواهند داشت که بر اساس گزارش‌های در هر دو طرف دستگاه، دوربین عمق واقعی (TrueDepth) در نظر گرفته خواهد شد. این قابلیت می‌تواند به اپل این اجازه را بدهد تا بتواند از قابلیت‌های واقعیت افزوده بیشتری استفاده کند.

گفتنی است، محصول بزرگ سال بعد اپل می‌تواند عینک اپل باشد. گفته می‌شود این کمپانی در حال کار کردن روی عینک‌های واقعیت مجازی است که قرار است آن را برای سال بعد یا سال 2020 آماده روانه شدن به بازار Store کند.

در ادامه می‌توانید تحلیل تیم تحقیقاتی Citi Research را در قالب یک نمودار مشاهده کنید.

نوآوری کمتر در آیفون‌های جدید اپل باعث افت طرفداران این گوشی‌ها شده است

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟