به گزارش رکنا، همزمان با افزایش دمای تهران، کم‌آبی و خاموشی‌های برق، ممنوعیت کاشت چمن به مجموعه‌های شهرداری ابلاغ شد. هر چند بحث ممنوعیت کاشت چمن در سال‌های گذشته نیز مطرح شده بود و مسئولان، پیمانکاران را در فضا‌های سبز ملزم به کاشت درختان و نهال‌های سازگار با اقلیم شهر تهران کرده بودند، ولی مسائل آبی در نهایت باعث شد کاشت چمن رسماً ممنوع شود.

در حال حاضر کاشت درختان در فضا‌های چمن‌کاری شده از سوی مسئولان فضای سبز دنبال می‌شود. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در دوره‌های گذشته به‌دلیل کاشت گیاهان پرآب و گونه‌های غیرسازگار، همچون درختان غیرمثمر مسائل و مشکلات بسیاری را برای تهران به‌وجود آورده است؛ ازدیاد مگس‌های سفید در سطح شهر از همین عواقب است که به دلیل کاشت درختان غیرمثمر توت پدید آمده است.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران درخصوص ممنوعیت کاشت چمن با تأکید بر اهمیت این موضوع گفت: نحوه آبیاری فضای سبز تهران و گیاهانی که برای کاشت در فضای سبز تهران انتخاب می‌شوند، همواره انتقادات بسیاری را از سوی کارشناسان و شهروندان برانگیخته است که تعداد زیادی از کارشناسان و شهروندان نسبت به این مسئله اعتراض دارند. در همین راستا از همان روز‌های اولیه تابستان در این خصوص به مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای شهر تهران تذکر دادیم و از ایشان خواستیم، در مورد کاشت گیاهان نامتناسب با اقلیم تهران به ویژه چمن تجدیدنظر شود و آبیاری این فضا‌ها نیز در زمان‌های مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به دو بخشنامه‌ای که علی‌محمد مختاری به «شهرداران مناطق»، «مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا»، «مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار» و «مدیریت مجموعه اراضی عباس‌آباد» درخصوص نحوه آبیاری فضای سبز ارسال کرده است، گفت: براساس این بخشنامه، آبیاری فضای سبز از سوی پیمانکاران شهرداری از ساعت ۱۸تا ۶صبح روز بعد باید انجام شود تا از تبخیر آب و هدررفت آن جلوگیری شود و با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود. نظری با اشاره به بند‌های دیگر این بخشنامه افزود: براساس این بخشنامه کاشت چمن در سطح شهر ممنوع شد. همچنین در این بخشنامه تأکید شده که از گیاهان متناسب با اقلیم تهران استفاده شود و دیگر در تهران چمن کاشته نشود. عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با تأکید بر اینکه در این بخشنامه مقرر شده با پیمانکاران متخلف برخورد شود، افزود: همه شهروندان در برابر آیندگان مسئول هستند. از شهروندان می‌خواهیم تخلفات درخصوص نحوه آبیاری را به سامانه ۱۳۷و ۱۸۸۸اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

کتک کاری 2 کارشناس در برنامه زنده تلویزیونی + عکس

مرجان 25 ساله شاهد خودکشی وحشتناک میثم بود! / این دختر تهرانی به ارتباط با او نه گفته بود! + عکس

شلیک مستقیم و مرگبار مامور پلیس تهران به پسر نوجوان در پارک + عکس

تجاوز وحشیانه دراکولا به دختران + عکس

حکم اعدام برج ساز مشهور تهرانی زنش را به دادگاه کشاند! + عکس

قتل وحشیانه مادر بی نوا توسط 3 فرزند شیطان + تصاویر تلخ

کشف راز آزارهای شیطانی و سریالی دختران تهرانی توسط خواننده پاپ + عکس

فوری / محل و ساعت اعدام 2 قاتل شیطان صفت مشهدی در ملاعام اعلام شد + عکس

سواستفاده کثیف استاد دانشگاه از 100 دانشجوی پزشکی + عکس

ترور طلبه سروآبادی جلوی چشمان خانواده اش + جزییات

فوری/ وحشتناکترین عکس از یک جسد داخل باغی در رشت

پریا 20 ساله مادر بچه دانیال 16 ساله شد!

 

کدخبر: 399770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟