به گزارش رکنا، این‌بار هم نوبت به رتبه‌بندی کشورهایی رسیده که بهترین جا برای زندگی کودکان هستند. در این فهرست، نام کشورهایی مانند دانمارک، کانادا، سوئد و استرالیا به چشم می‌خورد و هیچ کشوری از آسیا در آن حضور ندارد. در این تحقیق، بیشتر از ٢١٠٠٠ شرکت‌کننده به ٨٠ کشور مختلف براساس ٦٥ فاکتور متفاوت امتیاز داده‌اند. ازجمله مهمترین این دسته فاکتورها، می‌توان به نفوذ اقتصادی، قدرت، حقوق شهروندی و کیفیت زندگی اشاره کرد. مجموعه این عوامل در ارزیابی موفقیت یک کشور اثرگذار بوده است. اگر بخواهیم به رویکرد انتخاب بهترین کشور برای پرورش کودکان نگاهی جزیی‌تر داشته باشیم، توجه به ٨ فاکتور اصلی اهمیت داشته است. فاکتورهایی مانند ارزش‌دهی به حقوق بشر، اهمیت خانواده، برابری جنسیتی، سطح شادمانی (شاخص شادی)، برابری درآمد، امنیت، نظام آموزش عالی دولتی توسعه‌یافته و همچنین سیستم مراقبت‌های بهداشتی توسعه‌یافته.
البته سیاست‌های زندگی با والدین یا جدایی از آنها پس از سن قانونی، به‌طور مستقیم در میان عوامل نامبرده مشاهده نمی‌شود اما کشورهایی که در اولویت قرار دارند مانند دانمارک و سوئد، از نظر این قوانین به‌طور کامل استانداردسازی شده‌اند.
گفتنی است؛ یواس نیوز‌اند ورلد ریپورت یکی از مجله‌های خبری-تحلیلی ایالات متحده است که در واشنگتن دی‌سی چاپ می‌شود. یواس‌نیوز همراه با نیوزویک و تایم جزو مجلات مشهور آمریکاست که در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و سلامت خبررسانی می‌کند. در سال‌های اخیر، عمده شهرت یواس‌نیوز به خاطر ارایه رتبه‌بندی کالج‌ها و دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان‌های آمریکاست دلایلی که باعث انتخاب پنج کشور اول فهریت جدید «یو.اس» نیست شده را ببینید.
اول: دانمارک
رتبه نخست بهترین کشور برای زندگی بچه‌ها، دانمارک است. این کشور دارای ویژگی‌های بارزی همچون امکان تحصیل و آموزش، کیفیت بالای زندگی، حمایت از حقوق زنان، شفافیت و صداقت و همچنین زندگی سبز و سالم است.
دوم: سوئد
دلیل انتخاب سوئد به‌عنوان دومین کشور مناسب برای زندگی کودکان رشد فرهنگی، امکانات مدرن، کیفیت زندگی، بازنشستگی آسان، امکان تأسیس کسب‌وکارهای جدید با همکاری قابل توجه از جانب دولت و جامعه، زندگی سبز، تحصیل و آموزش است.
سوم: نروژ
سومین کشور از میان کشورهای برتر برای زندگی بچه‌ها هم از حوزه اسکاندیناوی است. کشوری سردسیر که دلیل انتخابش امکان زندگی سالم و سبز و همچنین تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید و امنیت بالاست.
چهارم: فنلاند
بازهم کشوری از شمال اروپا. دلیل انتخاب فنلاند به‌عنوان چهارمین کشور این فهرست هم شبیه به دلایل انتخاب بقیه گزینه‌هاست؛ یعنی زندگی سبز، توجه به حقوق زنان، شفافیت و صداقت، امکانات مدرن و کیفیت بالای زندگی.
پنجم: کانادا
پنجمین کشور از میان بهترین کشورها برای زندگی بچه‌ها، هزاران کیلومتر با چهار کشور اول فاصله دارد. دلیل انتخاب کانادا برای کسب عنوان پنجم رویکرد آینده‌نگر و امکان تحصیل و آموزش آسان اعلام شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحشت اهالی تبریز از مار سمی در پارک پیوند + عکس

فیلم مصاحبه با مائده رقصنده اینستاگرامی دروغ است! / پلیس اعلام کرد + جزئیات

شهادت مستشار بلند پایه ایرانی در سوریه؟!

دستمزد نجومی بازیگر معروف برای یک شب مجری گری در تلویزیون

شاهرگ مرد قاتل را در زندان زدند/ او لبهای زنش را دوخت و او را کُشت ! + عکس

شرایط خاص سعید مرتضوی و بابک زنجانی در زندان! / وحید مرادی در زندان چه می کرد؟!

رقیه 2 ماهه در آبادان خفه شد / پدر مظنون اصلی است

طلاق زن و شوهر به خاطر هواخواهی از مسی و رونالدو + جزییات

اطلاعیه انجمن حمایت از کودکان / سرنوشت مائده رقصنده نماد خشونت علیه کودکان است !

مجازات عجیب مادری تهرانی که نوزاد 28 روزه اش را فروخت

این مرد جوان اتفاقات آینده را می بیند+عکس

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

 

کدخبر: 396757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟