۵۰ نفر، ۵ درصد کل سکه‌ها را خریده‌اند /هر‌ سکه‌ یک‌ میلیون سود دارد

به گزارش رکنا ، ناصر سراج در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با رییس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ما اوایل هر سال برنامه‌های کل سال را برنامه ریزی و ابلاغ می‌کنیم. سه نوع برنامه ریزی مستمر، فوق‌العاده و موردی داریم. برنامه ریزی مستمر ابتدای هر سال ابلاغ می‌شود و برنامه ریزی فوق العاده نیز بر اساس درخواست مسئولان عالی کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در چهار بازار Store سکه، خودرو، مسکن و ارز وارد شدیم و اقدامات اساسی انجام دادیم، گفت: حجم انبوه خرید سکه‌ها قطعا در بازار طلا تاثیر می‌گذارد. در بازار ارز نیز به دقت وارد شدیم و اقدامات خوبی انجام دادیم. در حوزه مسکن نیز ورود کردیم و در عرض یکی دو ماه قیمت مسکن توسط دلالان بالا رفت که امیدواریم با همکاری وزارت مسکن بتوانیم در این حوزه اقدامات خوبی انجام دهیم.

برخی خودروها تا صد میلیون تومان گران شده اند

وی با اشاره به ورود این سازمان در بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو نیز تقریبا مانند بازار مسکن بود و پول‌های سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد که برخی خودروها حتی تا صد میلیون تومان گران شوند. به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ١٠٠ میلیون تومان، خودرو ٢٠٠٨ ، ٧٠ الی ٨٠ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ٣٠ میلیون تومان گران شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در همین ارتباط سازمان ورود و سایت‌هایشان را بررسی کرد. امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت ها شاهد کاهش قیمت هم باشیم. معتقدیم این قیمت‌ها حبابی است و قسمت واقعی نیست و مصرف کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال‌ها هستند که بازار را ملتهب می کنند که امیدواریم با کمک دولت این مشکلات برطرف شود.

سراج با اشاره به اینکه جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی و سازمان بازرسی کل کشور امروز – دوشنبه - برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ٤ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم گیری شود.

وی به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعدا حدود ٤ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد، مانند ولوو و بی ام و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند.

امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت‌ها را به قیمت واقعی برسانیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت حق ورود به پرونده‌های قضایی را ندارد.

سازمان دیده بان شفافیت حق ورود به پرونده‌های قضایی را ندارد

قاضی ناصر سراج در ادامه نشست خبری درباره گزارش اخیر سازمان دیده بان شفافیت درباره پرونده خرید هواپیما‌های فلایت چک افزود: اخیرا گزارشی در این رابطه از سوی سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت مطرح شده است، اما این سازمان مرجع رسیدگی نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تخلفی در این رابطه محرز شده است؟ گفت: پرونده را بررسی کردیم و افرادی نیز احضار شدند، گزارش در شرف تکمیل است، اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

گزارش عملکرد سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۶

ناصر سراج در ادامه نشست به عملکرد سال ٩٦ سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ٥٤ هزار و ٧٧١ شکایت و اعلامات به سازمان واصل شده که نسبت به سال ٩٥، ١٣ درصد افزایش داشته که از این تعداد حدود ٥٠ هزار شکایت و اعلام را بررسی و به مبادی ذی ربط و شکات اعلام کردیم.

وی به عملکرد این سازمان در خصوص مناقصات و مزایده‌ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ٤١ هزار و ٥١٧ ثبت اطلاعات اولیه در رابطه با مناقصات و مزایده‌ها در کشور داشتیم که بیشتر اینها را از طریق فضای سایبر کنترل کردیم و ٨ هزاو و ٥٩٥ مزایده را به خاطر حجم بالای مناقصات و مزایده‌ها به صورت فیزیکی مورد کنترل قرار دادیم و ٢٥٨ مورد هم در خصوص مناقصات درخواست لغو یا تجدیدنظر داشتیم.

سراج با بیان اینکه این سازمان در برنامه ریزی‌های خود به دنبال کیفیت بوده است، گفت: سال گذشته ٩ هزار و ٨٠٧ گزارش از سازمان خروجی کیفری، دیوان عدالت، دیوان محاسبات یا هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و همچنین هیات رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری داشته است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به اقدامات این سازمان در رابطه با اثربخشی‌های غیرمالی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ١١٩ مورد اصلاح ساختارها و فرآیندها، ١١٧٠ مورد اصلاح قوانین و مقررات یا جلوگیری از اقدامات خلاف قوانین، ٧٤ مورد صدور، لغو یا اصلاح مقررات و ٩٦ مورد صدور، لغو یا اصلاح مجوزها و قراردادها توسط این سازمان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ٧ مورد صدور سند مالکیت اراضی عمومی و دولتی به مساحت ١٢ میلیون و ٩١٨ هزار و ٢٩٧ متر مربع توسط این سازمان انجام شده است.

به گفته سراج، سازمان بازرسی در سال ٩٦ موفق به انجام ٧٥٨ مورد اصلاح و بهبود امور، ٢٨٨٣ نفر محکومیت اداری و انتظامی، ٦٠٠ نفر محکومیت کیفری، ٣٠ مورد ابطال مصوبات توسط دیوان عدالت اداری و ٣٨ مورد جلوگیری از تخریب و تصرف اموال و اراضی و تغییر کاربری به ارزش ١٠٠ میلیارد و ٦٧٦ میلیون و ٩٩٠ هزار ریال به مساحت ٥ میلیون و ٨٣٨ هزار و ٣٦٨ متر مربع شده شده است.

دوتابعیتی‌ها و دو شغله ها در شهرداری تهران

سراج در پاسخ به این سوال که اخیرا شنیده شده تعدادی از دوتابعیتی‌ها و دو شغله ها در شهرداری تهران به کار گرفته شده اند، آیا سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است، گفت: نه تنها شهرداری بلکه به کل کشور ورود و به همه ابلاغ کردیم که طبق ماده ٤١ قانون Law هیچ کس حق استفاده از افراد بازنشسته را ندارد که تعداد زیادی تمکین کردند و افرادی هم که تمکین نکردند قطعا ورود می کنیم و پولی هم که این افراد دریافت می کنند تصرف در اموال دولتی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده عرضه ٢١ درصد سهام ایرانسل در بورس که پیشتر نیز سازمان بازرسی طی اطلاعیه ای بر این موضوع تاکید کرده بود گفت: مسئولان ایرانسل آمدند قول و تعهد دادند که مساله را حل کنند و پاسخ را به ما بدهند اما تا جایی که اطلاع دارم هنوز به ما جواب نداده اند، ما پیگیری کردیم قرار شده تفاهم کنند و گزارش آن را برای ما بیاورند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لانه فساد وفحشا با پوشش قهوه خانه بانوان در جیرفت / خواننده مرد زنان را می رقصاند!

شکنجه های بی رحمانه یک دختر در سرویس بهداشتی / عکس این دختر اشک همه را درآورد

اعتراف به آزار 41 دختر ایرانشهری / مرا به زور به یک خانه بردند و 4 نفری به جانم افتادند!

ثلاث امروز، فردا اعدام می شود+ عکس

دستگیری نو عروس‌17‌ساله با ملافه خونین در تهران + عکس

تهرانی ها این مرد را می شناسید / او ساعت ها می چرخید تا شما را شناسایی کند +فیلم گفتگو و عکس

ازدواج همزمان مرد جوان با 2 دختر / آن ها در یک خانه عاشقانه باهم زندگی می کنند+عکس

جزییات جدید و تکاندهنده از پرونده ربایش و آزار 41 زن ایرانشهری / 4 مرد تحت تعقیب هستند!

اعتراف دختر جوان به آتش زدن امیرعلی 7 ساله در جاده فرودگاه آبادان+ عکس

درگیری مرگبار 3 شرور در نیمه شب تهران با پلیس کلانتری شهر زیبا / زن جوان اعتراف تلخی کرد + عکس

پسر کوچکترم با عروس بزرگم ارتباط پنهانی داشت / پسرم را می بخشم!

استاندارتهران: خبرهایی درباره پیش‌فروش نوزاد شنیده ایم

لحظه جزغاله شدن تازه عروس داماد در داخل ماشین + فیلم 16+

کدخبر: 389978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟