دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه به محیط زیست و منابع طبیعی ضربه وارد می‌کند بر لزوم برخورد جدی به پدیده ماسه خواری به عنوان حقوق عامه مردم تاکید کرد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه بستر برخی از رودخانه‌ها به دلیل برداشت‌های بی رویه به گل رسیده است و در زمان بارندگی‌های تند مشکلاتی را شاهدیم و کف رودخانه برداشت شده قابل ترمیم نیست، گفت: برداشت غیرمجاز شن وماسه از مهم‌ترین مشکلات در منابع طبیعی است که به محیط زیست و منابع طبیعی ضربه وارد می‌شود.

حسینی عالمی با تاکید بر اینکه با جدیت به این موضوع ورود کرده ایم اظهارکرد: دادستان‌ها بازدید‌های متعدد و سرزده‌ای را در دستور کار دارند ودر صدد هستیم که جلوی این تخریب را بگیریم و با متخلفین نیز به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مردم باید در حفظ منابع طبیعی به مسؤولان کمک کنند و در صورت تخلف متخلفان را معرفی کنند. این مهم اصلی‌ترین دغدغه همه مسئولان قضایی باتوجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی، دریا و جنگل به عبارتی سرمایه ملت ایران است.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان مازندران در ادامه به بحث جنگل‌ها اشاره کرد و گفت:: بحث جنگل‌ها از دغدغه‌های اصلی دادستانی محسوب می‌شود و باید در حفظ و حراست از سرمایه ملی و حق همه مردم کوشا باشیم.

این مقام قضایی اضافه کرد: در خصوص تغییر اقلیم در سطح جنگل‌های مازندران با مشکلاتی مواجه هستیم که این امر باعث از بین رفتن منابع طبیعی می‌شود.

وی اظهار داشت: همانند جنگل‌های هیرکانی مازندران در دنیا وجود ندارد و همه مردم هر کجا مشاهده کردند منابع طبیعی از بین می‌رود به دادستان‌ها سراسر استان گزارش کنند تا برخوردی مناسب در این زمینه شود.

حسینی عالمی افزود: باید جلوی جنگل خواری و کوه خواری در استان گرفته شود و شرکت‌های خدماتی در مناطقی از جمله بستر رودخانه‌ها یا در دل جنگل از ارائه خدمات خودداری کنند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به ساخت ویلا و مشکلات روستاییان در زمینه کمبود زمین زراعی هم گفت: مشکلات ساخت‌وساز برخی روستاییان تا حدودی حل شده و سازمان‌های متولی در این زمینه تلاش می‌کنند، با گرفتن تعهد آب، برق و گاز زمین در اختیار آنان قرار دهند به نحوی که در بستر رودخانه و یا در حاشیه جنگل نباشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فریبرز هنگام همخوابی با من فیلم گرفت / فیلم همه جا پخش شد و برادرم دید!

ارتباط جنسی و عاشقانه بین 2 معلم چگونه لو رفت؟ + عکس

تجاوز به یک دختر در پشت سطل آشغال دانشگاه / 2 دانشجو محکوم شدند + عکس

قتل مرد میانسال توسط یک دوجنسه جوان / با من خیلی خشن بود! + عکس

عاقبت تجاوز و ارتباط با 4 زن شوهردار  / 4 مرد سر جوان شیطان صفت را بریدند و جسدش را تکه تکه کردند + عکس

بلای وحشتناکی که حجت بر سر المیرا آورد / زن باردار خیلی التماس کرد

کتک کاری شدید زن و مرد جوان در ملاعام + فیلم

نقشه کثیف زن و شوهر برای میترا دختر جوان

دختر قالیباف در آستانه طلاق قرار گرفت / او هوو شده بود و نمی دانست

پسرعمو، پسر 10 ساله را در اتاق خوابش آزار می دادند

لج بازی های دردسر ساز پس از طلاق 2 بازیگر مشهور + عکس

تجاوز به دختر دانشجو توسط کارگردان معروف سینما / او پس از تجاوز با ایمیل از من پوزش خواست!+عکس

نقشه شیطانی یک مرد در نمایشگاه تهران برای ازدواج با بیوه مدیرعامل

کدخبر: 389334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟