این شلوارها بنزین تولید می کنند

مخترعان موفق به طراحی عینک مخصوص رانندگی شده اند که با بسته شدن چشمانتان هشدار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که بخوابید.

شلوار‌های خود را به سوخت تبدیل کنید

یکی از محققان روشی جدید و کاملا ارزان برای تهیه سوخت به وجود آ‌ورده اند؛ در این طرح به کمک پارچه شلوار جین و در یک فرآیند شیمیایی سوخت تهیه می‌شود که سوخت مورد نیاز برای طی کردن 8 کیلومتر مسافت را تامین می‌کند.

به گفته مخترع این طرح از محیط زیست محافظت می‌کند همچنین با توجه به اقتصاد کشورهای جهان باید از روش‌هایی که به صرفه باشند بهره برد، اگر این روش در جهان همه گیر شود در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود که هریک از افراد پس از آن که شلوار جینشان کهنه و خراب شد می‌توانند آن را به فروشگاه تحویل دهند و یک بطری سوخت دریافت کنند زیرا سوخت به وسیله همین شلوار‌های کهنه به دست می‌آید.

عینکی که اجازه نمی‌دهد بخوابید

هرساله تعداد بسیار زیادی از افراد در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و یکی از بزرگترین دلایل تصادفات رانندگی حواس پرتی و خواب آلودگی رانندگان است اما به تازگی محققی ایرانی عینکی را اختراع کرده‌است که هنگام خواب آلودگی و بسته شدن چشم‌های یک فرد سریعا شروع به نواختن بوق هشدار می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود که خواب از سر راننده بپرد؛ این محقق ایرانی معتقد است؛ این عینک هشدار دهنده‌ای است که وضعیت چشمان راننده همچنین حالت سر او را کنترل می‌کند.

از این عینک می‌توان برای مشاغل سخت و در کارگاه‌های صنعتی که نیاز به دقت بالا دارند، استفاده کرد؛ این عینک با قیمتی بسیار ارزان از یک باتری، هدفون و فیش اتصال تشکیل شده است.

این عینک تنها با بسته شدن چشمان هشدار نمی‌زند بلکه حتی هنگامی که شما بیش از حد پلک بزنید و یا سرتان را به سمت پایین خم شود هم از خود صدا درمی‌آورد.

شارژ تلفن همراه به کمک زیرلیوانی

برای همه ما پیش آمده است که در جایی نشسته باشیم و نیاز ضروری به شارژ برای تلفن همراهمان باشد اما نه به نیروی الکتریسیته و نه به پاوربانک دسترسی داشته باشیم؛ به تازگی زیرلیوانی طراحی شده است که گرما و حرارت لیوان چای را به برق تبدیل می‌کند و شما با وصل کردن تلفن همراهتان به این زیرلیوانی می‌توانید تلفن تان را شارژ کنید البته این دستگاه فقط گما و حرارت لیوان را به برق تبدیل نمی‌کند بلکه با خنکی یک لیوان شربت هم می‌توانید موبایل خود را شارژ کنید.

 

کدخبر: 383821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟