به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در همایش ۲هزار نفری دانشجویان و معلمان دانشگاه فرهنگیان گرگان با بیان اینکه دانشجویان و فرهنگیان مغز نسل نو هستند،گفت: شما به عنوان فرهنگی قرار است به جامعه خدمت کنید و باید بدانید که در چه جایگاه اثرگذاری قرار دارید.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود:در شرایطی که نسل جدید ما در حال غرق شدن است، معلمان باید مانند نجات غریق، آنان را نجات دهند، استعداد‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان را به خوبی تشخیص دهند و در مسیر شکوفایی آن قدم بردارند.

او با اشاره به اینکه معلمی، فن، مهارت، سلیقه و سیاست است و همه چیز را در خود جمع دارد، گفت:حاضر نیستم معلمی را با ریاست جمهوری عوض کنم.

قرائتی با بیان اینکه اثرگذاری معلمان، همیشگی و دائمی است، به انتقاد از آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: آموزش و پرورش ما فشل است و نتیجه آن دیپلمه‌هایی هستند که مهارت ندارند و کسی که مهارت ندارد شغل، پول، همسر، فرزند و مسکن هم ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید خاک آموزش و پرورش را عوض کنیم گفت: البته در حوزه‌های ما نیز باید تحولی رخ دهد، زیرا شرایط حوزه‌های علمیه و طلبه‌های کشور نیز بهتر از دانش آموختگان مراکز دانشگاهی نیست.

او ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شبیه یک شوخی است در حالیکه برای اعمال این تغییرات نیازمند مرد تحول هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟