زمان برگزاری دادگاه پرونده  لیزینگ خودرو «پرهام آزادشهر » مشخص شد

به گزارش رکنا ، رئیس کل دادگستری استان گلستان از نخستین جلسه دادگاه علنی پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر در هفتم مهرماه در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان گلستان خبر داد.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از زمان برگزاری دادگاه علنی پرونده معروف به پرهام آزادشهر خبر داد و بیان کرد: نخستین جلسه دادگاه علنی پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر هفتم مهرماه در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان گلستان برگزار می‌شود.

به گفته هاشمیان، دادگاه رسیدگی به این پرونده علنی است و از ساعت ۹ صبح در دادگاه تجدیدنظر با حضور شاکیان برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه گفت: پرونده ۳۳ هزار صفحه‌ای پرهام بیش از سه هزار شاکی دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها گلستانی هستند.

وی با بیان اینکه سه متهم این پرونده هم اکنون در زندان هستند بیان کرد: این افراد به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور محاکمه خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: متهمان پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با این ادعا که می‌توانند خودرو‌های ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، ۲۲۰ میلیارد تومان از شاکیان در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کردند.

 پرونده پرهام آزادشهر از سال ۹۵ در دو شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان و شهرستان آزادشهر استان گلستان تقریبا همزمان تشکیل شد، اما پرونده به صورت یکجا در شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان رسیدگی شد که به علت طولانی شدن روند رسیدگی و دشواری پیگیری شاکیان پرونده که بیشترشان گلستانی بودند با درخواست رئیس کل دادگستری گلستان و موافقت دیوان عالی کشور این پرونده اواخر پارسال برای ادامه رسیدگی به گلستان احاله شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ۲۸ خردادماه سال جاری، با بیان اینکه پرونده پرهام آزادشهر به زودی تعیین وقت خواهد شد گفت: دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی به صورت یک شعبه ویژه در دادگاه انقلاب مرکز استان گلستان تشکیل و برای قضات آن نیز ابلاغ صادر شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟