زنده بودن مادر ۲ توله خرس تلف شده پارک ملی دنا در هاله‌ای از ابهام

به گزارش رکنا، بدون شک این دو توله خرس نابالغ با عمر کمتر از دوسال در منطقه‌ای که مورد اصابت گلوله ساچمه‌زنی قرار گرفته‌اند، مادرشان همراه آنان بوده و هنوز اینکه مادر فرار را بر قرار ترجیح داده و یا شکارچیان بی رحم به زندگی آن نیز پایان داده‌اند در هاله‌ای از ابهام است.

لاشه دو توله خرس تلف شده در محل دفن زباله شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا 6 شهریورماه کشف شدند که بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌شود این دو توله خرس توسط فرد یا افرادی در باغ‌های این شهر تلف و بعد با وسیله نقلیه به محل دفن زباله منتقل شده‌اند.

برای بررسی این موضوع گفت‌وگویی با عنایت آرامشیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد انجام دادیم که عینا منتشر می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو توله خرس به دلیل اصابت گلوله ساچمه زنی از ناحیه سر تلف شده‌اند، گفت: زمانی همکاران محیط زیست به محل تلف شدن این دو توله خرس رسیدند هنوز خونریزی جریان داشت که این نشان از تازه بودن حادثه دارد.

عنایت آرامشیان زمان اطلاع محیط بانان از تلف شدن دو توله خرس را ساعت 8 یا 9 صبح عنوان کرد و افزود: موقعی این دو توله خرس را دیدم گریه‌ام گرفت.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که آیا این احتمال می‌رود دو توله خرس در باغ‌های سی سخت تلف شده و بعد با وسیله نقلیه به محل دفن زباله منتقل شده باشند، ابراز کرد: واقعیت امر جایی که در محل دفن زباله کشف شدند خبری از رد خودرو نبود و البته این احتمال نیز وجود دارد و خود ما نیز همین برداشت را کردیم.

آرامشیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان وجود دارد که مادر این دو توله خرس نیز تلف شده باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز بعید نیست و البته به همکاران سپرده‌ایم مکان‌ها، باغ و مناطق مختلف را بررسی کنند و برخی مکان‌های که شک داشتیم فعلا چیزی ندیده‌ایم.

 9 اسفندماه سال 97 نیز لاشه دو توله پلنگ تلف شده در شهرستان چرام و مردادماه امسال نیز لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای 5 ساله در مناطق آزاد شهرستان بویراحمد کشف شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟