شمار بیماران مبتلا به کرونا در کرمان ۲۸۵ نفر رسید

به گزارش رکنا، مهدی شفیعی بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از ۴۰ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه جواب تست کرونای سه بیمار مثبت شده است، گفت: متوسط سنی این افراد ۶۸ سال بوده و یک نفر از آنها مرد و دو نفر هم زن هستند.

وی اظهار کرد: یک نفر از این افراد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک نفر هم از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

شفیعی با اشاره به اینکه با احتساب موارد جدید، تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون به ۲۸۵ نفر رسیده است، افزود: تاکنون تست ۲۴ نفر از کادر درمانی مثبت شده است و مورد فوتی نداشته‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از کل موارد مثبت استان کرمان، از دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۱۷ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۳۱ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۴ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۳ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۰ مورد مثبت گزارش شده است.

وی از درگذشت یک مرد مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: تاکنون در مجموع ۳۳ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ترخیص هفت نفر از بیمارستان‌های استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۱۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا تاکنون مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون ۲۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شده‌اند، گفت: در حال حاضر هم ۴۹ نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شفیعی اختلاف آماری بین ۲۶۰ مورد بستری و ۲۸۵ مورد مثبت را مربوط به مواردی دانست که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

وی تعداد افراد بستری در آی سی یو در حال حاضر را پنج نفر ذکر و تصریح کرد: همچنین هم اکنون چهار نفر در نقاهتگاه حضور دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز را هزار و ۸۰۶ مورد بیان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ مورد به دلیل بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند.

وی همچنین تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز را هزار و ۲۳۶ نفر ذکر کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد مشکوک به کرونا در کرمان داشتیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟