مسعود بهرام‌نژاد دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه به زائران اربعین در خصوص حمل مواد مخدر Drugs هشدار داد.

او گفت: قوانین کشور عراق برای برخورد با افرادی که مواد مخدر و دیگر دارو‌های مخدر حمل می کنند بسیار سنگین و سختگیرانه است.

او با اشاره به هشدار رئیس پلیس Police مبارزه با مواد مخدر، گفت: حمل و مصرف مواد مخدر مانند "تریاک، شیشه، هرویین، گل، گراس، ماری جوانا و..." در عراق ممنوع است و در صورت کشف برای زائر پرونده قضایی تشکیل شده و در شرایطی نامطلوب زندانی Prisoner می‌شود.

او افزود: بر همین اساس همراه داشتن "قرص‌های دیازپام، فلورازپام، کلونازپام اگزازپام، لورازپام، کدئین، متادون و ترامادول" براساس قوانین داخلی کشور عراق نیز جرم Crime محسوب می‌شود.

او گفت: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین و پلیس ایران برای جلوگیری از این اتفاق به‌طور جدی زائران را رصد می‌کند و به استناد ماده ۱۷ اصلاح قانون Law مبارزه با مواد مخدر مصوبه ۹ تیرماه سال ۱۳۸۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام، اگر از زائری انواع مواد مخدر یا روانگردان به هر میزان کشف شود ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه فرد خاطی، در مرحله اول به مدت یک تا ۵ پنج سال و در مرحله دوم پنج تا ۱۵ سال از کشور ممنوع‌الخروج می‌شود و براساس قانون مبارزه با مواد مخدر کشور عراق، هرکس در حوزه مواد مخدر سنتی و صنعتی اعم از خرید، فروش، مصرف و ... دستگیر شود مجازات خواهد شد و جزای آن از یک تا سه سال حبس و جریمه نقدی آن از ۱۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟