دستگیری 31 سرکرده باند قاچاق در مرزهای کردستان

محمدعارف سپهری اظهار کرد: حراست و پاسداری از مرز در برابر هر نوع تجاوزی از مهم‌ترین وظایف مرزبانی است و در این راستا تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم.

به گزارش رکنا، وی خاطرنشان کرد: تردد از مرزهای رسمی کشور مجاز است و غیر از این اگر از هر نقطه‌ای به نام معیشت و غیره کسی بخواهد عبور کنند، تجاوز به حریم مرز بوده و نیروهای مرزبانی و محافظان مرز براساس رسالت ذاتی که دارند مجبور به برخورد هستند.

سرپرست مرزبانی استان کردستان با تاکید براینکه اولویت مرزبانی در مرزهای استان کردستان مقابله با باندها، سرشبکه‌ها و دانه‌درشت‌های قاچاق است، افزود: قانونگذار در زمینه حراست از مرزها نیروی انتظامی و خاصتا مرزبانی را مکلف کرده است و ما نیز بر اساس این وظیفه عمل می‌کنیم.

سپهری از دستگیری 665 نفر قاچاقچی در نوار مرزی استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه در مرزهای کردستان 411 میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، در سال گذشته 121 سرشبکه شناسایی و دستگیر و 6 باند نیز با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه مرزبانان در مرزی‌ترین نقاط استان متلاشی شده است.

سرپرست مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون 31 نفر سرشبکه قاچاق شناسایی و دستگیر شده است، گفت: در همین مدت موفق به شناسایی و متلاشی کردن 5 باند بزرگ قاچاق در مرزهای استان شدیم.

کدخبر: 708136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟