بازداشت مردان پلید که 500 زن و مرد کردستانی را عاصی کردند

سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار داشت: با اعلام یکی از شهروندان به مأموران پلیس فتا و بیان اینکه با مراجعه به یکی از وب‌سایت‌های تبلیغاتی جهت خرید گوشی تلفن همراه، مورد کلاهبرداری رایانه‌ای قرارگرفته است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد فرد موردنظر با مراجعه به یکی از وب‌سایت‌های تبلیغاتی مبلغ 40 میلیون ریال جهت خرید گوشی تلفن همراه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واریز کرد و در قبال آن گوشی به وی تحویل نشده است.

 انهدام باند کلاهبرداری رایانه‌ای با بیش از 500 شاکی در کردستان

این مقام انتظامی با اشاره به اقدامات تخصصی و بهره‌گیری از آخرین روش‌های خاص پلیسی در خصوص شناسایی و دستگیری عاملان این کلاهبرداری گفت با تلاش بی‌وقفه و اقدامات تخصصی مأموران پلیس فتا 3 نفراز اعضاء باند کلاهبرداری در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات هماهنگ و هم‌زمان دستگیر شدند.

دانش پور تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان با راه‌اندازی 4 فروشگاه اینترنتی فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند.

 وی در ادامه عنوان کرد: با پیگیری‌های مستمر مأموران پلیس فتا تاکنون 505 نفر از شکات در سراسر کشور شناسایی که درمجموع بیش از 28 میلیارد ریال از آن‌ها کلاهبرداری شده است و متهمان پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به‌منظور پیشگیری از وقوع این‌گونه جرائم به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان فریب تبلیغات دروغین را نخورند و حتی‌المقدور سفارشات کالا و اقلام موردنیاز خود را صرفاً از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند.

وی از مردم خواست از سایت‌هایی خرید کنند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند و حتی‌المقدور خریدوفروش کالاهای خود را به‌صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید.

کدخبر: 701792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟