شناسایی 300 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مریوان

به گزارش رکنا، محمد رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت:سال گذشته پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان تخریب شد و این رویه با قدرت بیشتری امسال ادامه پیدا می‌کند.

او به برخورد جدی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این ساخت و ساز‌ها به تولیدات کشاورزی لطمه می‌زند، بنابراین به محض شناسایی نسبت به شکایت از فرد مورد نظر و معرفی آن به محاکم قضایی و تخریب سازه اقدام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: شرط صدور مجوز برای ساخت و ساز این است که زمین کمتر از سه هزار مترمربع نباشد، ضمن اینکه از زمین بزرگتر جدا نشده باشد.

ساخت و ساز غیر مجاز در مریوان

رحیمی موافقت محیط زیست و وجود منبع آبی مجاز را از دیگر شرط‌های ارائه مجوز برای ساخت و ساز در زمین‌های زارعی عنوان کرد و گفت: متقاضیان بعد از دریافت مجوز تغییر کاربری باید جواز ساخت را نیز بگیرند.

او از کشاورزان مریوانی خواست از تبدیل زمین به قطعات کوچک و خرید و فروش آن خودداری کنند تا موجب آسیب به تولید بخش کشاورزی نشود چرا که در این صورت هزینه تولید بیشتر شده و قیمت تمام شده محصول بالا می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟