شمار مبتلایان به کرونا در کردستان از ۵۰۰ نفر گذشت

به گزارش رکنا، فرزین رضاعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۵۱۱ نفر رسیده و ۶۵ نفر نیز بر اثر این ویروس فوت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان های سقز ۱۴۵ نفر، سنندج ۱۳۰ نفر، بانه ۹۳ نفر، قروه ۴۱ نفر، بیجار ۲۵ نفر، دهگلان ۲۲ نفر، دیواندره ۱۹ نفر، کامیاران ۱۵ نفر، مریوان ۱۴ نفر و سروآباد نیز ۷ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: از ابتدا تاکنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته هزار و ۶۸ نمونه است که از این تعداد ۵۱۱ مورد مثبت، ۴۸۰ مورد منفی و ۳۱ مورد اعلام نشده است.

رضاعی به تلاش های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه تاکنون ۱۴۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته اند.

وی تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را در استان ۶۵ مورد عنوان و بیان کرد: در شهرستان های سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۹ نفر، سنندج ۷ نفر، مریوان ۵ نفر، کامیاران ۳ نفر، دیواندره ۳ نفر و بیجار ۲ نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسین بهداشت و رعایت دستورالعمل های مربوطه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مردم استان توصیه کرد جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟