۲۱ کردستانی در حوادث آتش‌بازی شب نوروز مصدوم شدند

مصطفی فرامرزی اظهار کرد: بر اثر انفجار مواد محترقه و آتش‌بازی در شب نوروز امسال تا این لحظه ۲۱ نفر در شهرهای مختلف استان دچار حادثه و مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۱۹ نفر ترخیص و ۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.

فرامرزی تصریح کرد: از تعداد ۲۱ نفر حادثه‌دیده در استان، ۱۸ نفر مرد و ۳ نفر زن هستند.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیشترین تعداد مصدومین را در سنندج با ۹ نفر عنوان کرد و گفت: در شهرستان‌ بانه، کامیاران و قروه تا این لحظه حادثه ناگواری که منجر به مصدومیت افراد شود، گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: در سقز ۳ نفر، دهگلان یک نفر، دیواندره یک مورد، بیجار ۲ نفر، مریوان ۴ نفر و سروآباد یک نفر در آخرین شب سال بر اثر آتش‌بازی و انفجار مواد محترقه مصدوم شدند.

فرامرزی اذعان داشت: تا این لحظه در استان نقص‌ عضو گزارش نشده است بلکه اکثر مصدومین سوختگی سطحی و بیشترین آسیب‌ها از ناحیه دست و چشم‌ بوده است.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان

از آماده‌باش ۶۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای کردستان در شب نوروز امسال جهت ارائه خدمات فوریتی به مصدومین در آخرین شب سال خبرداد و گفت: انتظار داشتیم مردم هشدار مسوولان را نادیده نگیرند ولی متاسفانه با تجمع در مکان‌های مختلف حوادث تلخی را موجب شدند.

گفتنی است؛ با وجود هشدارهای مکرر مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان مبنی بر پیشگیری و مقابله با کروناویروس و تاکید بر ماندن در خانه عده‌ای از مردم همچنان در شب نوروز با آتش‌بازی و انفجار مواد محترقه توصیه‌ها را نادیده گرفتند و حوادث تلخی را رقم زدند.

در مراسم چهارشنبه‌سوری امسال نیز ۵۱ نفر بر اثر حوادث آتش‌سوزی و انفجار مواد محترقه در استان مصدوم شدند که سنندج با ۲۱ نفر مصدوم بیشترین آمار حادثه دیده در چهارشنبه سوری امسال در استان را به خود اختصاص داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟