تالارهای پذیرایی و قلیان سراها در کردستان تعطیل شدند

حسین خوش اقبال عصر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با موضوع راهکارهای موثر در آگاهی بخشی به مردم در خصوص ویروس کرونا که با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری مردم در این زمینه می‌توان راه‌های انتقال این ویروس را محدود و از شیوع بیماری پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کردستان گزارش نشده است، افزود: بنابر هماهنگی انجام شده با مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و ستاد اقامه نماز جمعه استان، قرار است برنامه ای در زمینه محدودیت تجمعات مذهبی با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری انجام شود.

خوش اقبال با بیان اینکه از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت و ماموستان دینی نیز در جهت روشنگری و اطلاع رسانی درباره این بیماری باید استفاده شود، اضافه کرد: ریشه کن کردن این بیماری بسیج همگانی را می طلبد لذا باید همه افراد خود را در قبال خود، خانواده و جامعه مسوول دانسته و نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه نمونه آزمایش ۲۴ فرد مشکوک به کرونا به تهران ارسال شده است، گفت: بر اساس نمونه هایی که برای آزمایش به تهران ارسال شده تاکنون چهار مورد آن منفی بوده و جواب دیگر نمونه ها هنوز دریافت نشده است.

دکتر فرزین رضاعی با بیان اینکه موردی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کردستان وجود ندارد، تاکید کرد: موارد مشکوک تحت مراقبت ویژه قرار گرفته و بر طبق نتایج آزمایشات صورت گرفته، تاکنون مورد قطعی کرونای مثبت در استان به ثبت نرسیده است.

وی حفظ آرامش و پرهیز از انتشار اخبار کذب و جعلی در ارتباط با کرونا ویروس را از سوی اهالی رسانه ضروری دانست و افزود: تمهیدات و پیش بینی های لازم در خصوص پیشگیری و مقابله احتمالی با این بیماری با همکاری سایر دستگاه های اجرایی اندیشیده شده و مردم در این زمینه به خادمین خود در دانشگاه اطمینان کامل داشته باشند.

دکتر رضاعی یادآور شد: از طریق روابط عمومی دانشگاه، اطلاعات لازم هر روز در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت تا نسبت به اطلاع رسانی عمومی از طریق سایت ها و فضای مجازی با هدف آگاهی بخشی به مردم انجام شود تا آرامش را در جامعه حاکم کنیم.

وی تاکید کرد: همه راه های مربوط به پیشگیری از این بیماری را از طریق فیلم های کوتاه و توصیه های ایمنی به مردم آموزش می دهیم و مردم اطمینان داشته باشند با رعایت بهداشت فردی و عدم تماس با افراد مشکوک می توانند خطر این بیماری را کاهش دهند.

دکتر رضاعی گفت: با همکاری دستگاه های متولی موضوع تعطیلی قلیان سراها، تالارهای پذیرایی، عدم برگزاری مسابقات ورزشی، محل های تجمع، سالن های نمایش فیلم و تئاتر مطرح و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده ضمن اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با همکاری شهرداری هر روز ضد عفونی می شوند.

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

تاکنون ۱۵ نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان به ۹۵ نفر رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟