محکومیت قاچاقچی پوشاک به بیش از 9 میلیارد جزای نقدی در کردستان

به گزارش گروه حوادث رکنا، سید نجیم حسینی از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون ولوو حامل کالای قاچاق و یک دستگاه پراید در محور حسین‌آباد مابین شهرستان سنندج-دیواندره خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از این کامیون 7 هزار و 955 ثوب کاپشن و 345 ثوب شلوار بچه‌گانه به ارزش 6 میلیارد و 872 میلیون و 221 هزار و 475 ریال کشف و ضبط شد.

وی به تشکیل پرونده در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: قاضی پرونده پس از تحقیق و بررسی، خارجی بودن کالاها، نبود مدارک گمرکی و نحوه اظهارات متهم فعل قاچاق را محرز تشخیص داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: قاضی پس از بررسی، متهم این پرونده را علاوه بر ضبط کالاها، به پرداخت 6 میلیارد و 880 میلیون ریال در حق صندوق دولت به‌عنوان جزای نقدی محکوم و به‌دلیل عدم اطلاع مالک خودرو از فعل ارتکابی، 3 میلیارد ریال برابر باارزش ریالی خودروی حامل، به جزای نقدی متهم افزوده شد.

وی ادامه داد: متهم در مجموع به پرداخت 9 میلیارد و 880 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

حسینی بیان کرد: راننده خودروی پراید نیز که نقش فرد اسکورت در فعل ارتکابی و تسهیل امر قاچاق به مجازات معاون را برعهده داشت به پرداخت 500 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به عدم اعتراض و تسلیم متهمان این پرونده، خاطرنشان کرد: حکم صادره از شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان سنندج قطعی و لازم‌الاجراست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟