فرش دستباف بیجار ثبت جهانی می‌شود

به گزارش رکنا، حمدالله کریمی با بیان اینکه فرش بیجار یکی از اصیل‌ترین فرش‌های ایرانی و زیبایی و دوام آن شهرت جهانی دارد؛ اظهار داشت: در سال ‌گذشته پس از پیگیری‌های لازم، نشان جغرافیایی فرش دستباف بیجار ثبت ملی شد.

وی با بیان اینکه فرش دستباف بیجار یکی از آثار فاخر این شهرستان و از دیرباز جایگاه ویژه در اقصی نقاط کشور دارد، افزود: پس از ثبت ملی، پیگیری‌های لازم از مرکز فرش ایران برای ثبت جهانی انجام شده و مدارک و مستندات لازم از سوی اداره فرش استان پس از ترجمه به سازمان‌های بین‌المللی ارسال شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس به پیگیری و مکاتبات لازم برای تسریع در ثبت جهانی فرش بیجار اشاره کرد و گفت: اخیراً فرشته دست‌پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران به بنده اطلاع دادند، که ثبت جهانی فرش بیجار در مراحل پایانی و به‌زودی انجام می‌شود.

وی به فعالیت بافندگان فرش در سطح استان اشاره و تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود برای ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید فرش دستبافت سیاست‌گذاری کرده و از فعالان این بخش حمایت مالی کند.

کریمی خاطرنشان کرد: گرچه بارها از طریق پرداخت تسهیلات بانکی از بافندگان فرش دستباف حمایت کرده‌ایم اما این نوع کمک‌ها کارگشاه نیست و باید از ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی حمایت کرده و بافندگان را ناامید نکنیم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس به مشکل بیمه فرشبافان اشاره کرد و افزود: لازم است هرچه سریع‌تر این دغدغه بافندگان برطرف شود چراکه اگر می‌خواهیم صنعت فرش حفظ شود، این اقدام، کم‌ترین کاری‌ست که باید انجام دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟