تحقق سیاست های تامین اجتماعی نیازمند تقسیم کار ملی است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی وزارت کار، دکتر میثم لطیفی در نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در مسیر تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی باید به تقسیم کار ملی و کلان برای هر یک از حوزه‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به تورم قوانین در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، گفت: نقش مجلس شورای اسلامی برای تحقق این سیاست‌ها و یاریگری دولت برای رفع چالش‌ها بسیار پررنگ است.

رئیس سازمان ا‌داری و استخدامی آسیب شناسی حوزه تأمین اجتماعی را ضروری دانست و افزود: عدالت، بهره‌وری و رضایت باید در حکمرانی مطلوب مورد توجه همه دولتمردان و سیاستگذاران جمهوری اسلامی باشد.

لطیفی گفت: دقت در متن سیاست‌های ابلاغی تأمین اجتماعی نشان می‌دهد در این سند بالادستی به تلویح در چند بند و به تصریح چندبار از عبارت آحاد جامعه استفاده شده است که معنایی جز تأمین اجتماعی مطلوب برای همه افراد ندارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سامانه‌های کارآمد و به روز می‌تواند به تسریع در اجرای سیاست‌ها کمک کند، اظهار داشت: نقشه راهی باید توسط ستاد مرکزی که در وزارت کار مستقر است برای ایفای نقش حداکثری تدوین شود.

گفتنی است؛ این نشست به دعوت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور جمعی از مدیران، معاونین وزارتخانه‌های مرتبط و نهادهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟