سالن‌های تئاتر و سینما در این استان باز شدند، به شرط رعایت دستورات بهداشتی

به گزارش گروه هنری رکنا، محمدرضا محمدی روز یکشنبه افزود: این مهم بر اساس تقاضای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با توجه به مصوبات جدید ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا محقق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه مدیران سینماها و سالنهای تئاتر در خراسان رضوی می‌توانند به صورت اختیاری و با رعایت دقیق و سختگیرانه دستورالعملهای بهداشتی از امروز نسبت به بازگشایی این مکانهای فرهنگی در سطح استان اقدام کنند.

 مسوولیت رعایت ضوابط بهداشتی بطور مستقیم بر عهده مدیران

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسوولیت رعایت ضوابط بهداشتی بطور مستقیم بر عهده مدیران سالنهای سینما و تئاتراست. همچنین ماموران بهداشت و همکاران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی مراحل مختلف نسبت به بازدید ادواری از این مکانها اقدام می‌کنند.

وی افزود: بازگشایی سالنهای سینما در حالی است که فیلم قابل توجهی آماده اکران بر پرده سینماها نیست و پیش از این فیلمهای خوب در فضای مجازی اکران شده لذا مردم آنها را دیده و باید منتظر ماند تا شورای تهیه‌کنندگان فیلمهای سینمایی موارد جدید ارایه ‌دهد.

محمدی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به ایام محرم و صفر به نظر می‌رسد استقبال زیادی از فیلمهای سینمایی نشود و صاحبان سالنهای سینما و تئاتر با توجه به اختیاری بودن بازگشایی، رغبت زیادی به فعالیت نشان ندهند.

وی گفت: پیش از این نیز که یکبار ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بازگشایی سالنهای سینما را به تصویب رساند، برخی از صاحبان سالنهای سینما در مشهد فیلمی اکران نکردند و به تعطیلی ادامه دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟