بعضی از فیلم‌ها کمدی نیست؛ هجو است!

علی اکبر ثقفی تهیه کننده و کارگردان سینما Cinema گفت: به نظرم سینما نباید محدود به یک یا دو فیلم باشد، باید به فیلم‌های دیگر هم اهمیت داد. شرایط سینمای ما به گونه ای پیش می رود که سینمادار برای همه امور تصمیم‌گیری می کند و اندیشه، هنر Art و فرهنگ در رده بندی هایی بعدی قرار گرفته اند و مانند شهروند درجه دو شده و گیشه در اولویت است. به شرطی می توان گفت فیلمی خوب است و خوب فروخته است که مخاطب راضی از سالن سینما بیرون بیاید و من هم بسیار از فیلم های پرفروشِ خوب که پیامی را به مخاطب انتقال می دهد استقبال می کنم.

وی در ادامه افزود:به چه قیمتی می توان به بعضی از فیلم ها گفت فیلم خوب؟من خودم نمی توانم خیلی از فیلم هایی که اکران می شود را ببینم چون احساس می کنم نباید به هرقیمتی فیلم ساخت.بعضی از آن ها بسیار خوب است ولی متاسفانه از آن ها آن طور که باید استقبال نمی شود،به طور مثال برایم جای سوال دارد که چرا از فیلم های دفاع مقدس و با محتوا استقبال نمی شود!در این حین متوجه می شوم که فیلمی ۱۷۰سالن سینما در اختیار دارد و اگر این فیلم روزی یک میلیون تومان در هرسالن بفروشد ۲۰۰میلیون تومان فروخته است و شما اگر به معمولی ترین فیلم هم این تعداد سالن بدهید مسلما جان می گیرد.یک فیلم ۱۷۰سالن در اختیار دارد و یک فیلم ۱۰سالن هم ندارد!عدالت کجاست؟ اینکه سینما دار برای پرکردن صندلی برای سینما تصمیم گیری کند درست نیست چون سینمادار دغدغه ای برای ارتقای فرهنگ سینمای ما ندارد.

ثقفی در ارتباط با عدم تعادل در اکران فیلم ها توضیح داد:شرایط اکران در سینمای ما نامتعادل است.برای دیده شدن بعضی از فیلم ها باید بستری فراهم کرد.فیلمی را به مدت دو یا سه هفته اکران می کنند و تا می خواهد جان بگیرد آن را برمی دارند!حداقل زمانی که سالن کمتری به بعضی فیلم ها می دهید زمان اکران بیشتری را به آن ها اختصاص دهید و توقع فروشی که از یک فیلم با سالن و زمان اکران بیشتر دارید را از فیلم های دیگر نداشته باشید.

کارگردان فیلم «هلن» در ارتباط با آمار فروش منتشر شده در تابستان ۹۷گفت:خبری منتشر شده است که تاکنون فیلم ها ۶۳میلیارد فروش داشته اند که این ۶۳میلیارد برای ۳۰فیلمی است که تاکنون اکران شده و یک فیلم ۳۷میلیارد ازاین ۶۳میلیارد را شامل می شود یعنی بقیه فیلم ها خوب نفروخته اند پس تکلیف این فیلم ها چه می شود؟! بعضی از دوستان خودشان تهیه کننده،پخش کننده و سینمادار هستند و زور بقیه فیلم سازانی که اینگونه نیستند به این افراد نمی رسد و تابع جریانات کمیسیون اکران می شوند.

ثقفی در خصوص عدم تنوع اکران فیلم ها در سینما ها نیز در ادامه گفت:بعضی از فیلم های روی پرده سینما هجو است و نمی شود به آن ها کمدی گفت و من حتی اجازه نمی دهم خانواده ام برای دیدن این فیلم ها به سینما بروند.باید در سینما آسیب شناسی شود و این که یک فیلم کمدی خوب می فروشد و بعد از آن همه آن را کپی می کنند و بدتر از آن را می سازند درست نیست.باید همه نوع فیلمی در سینمای ما وجود داشته باشد و شاهد تنوع در عرصه فیلم سازی باشیم.چرا نباید در هفته دفاع مقدس شاهد فیلم هایی در این ژانر در سینما باشیم؟این که فقط به فروش فیلم ها فکر کنیم راه به جایی نبرده و سینمای ما لطمه خواهد خورد.

این کارگردان سینما در خصوص سینمای هنرو تجربه و فروش فیلم های آن نیز افزود:وضعیت سینمای هنرو تجربه از نظر میزان فروش به نوعی شوخی شده است و این سینما مخاطب خاص خودش رادارد که فیلم ساز یا تهیه کننده فقط به همین میزان که فیلم اکران شده است راضی شده و خروجی اقتصادی ندارد. این بستری که برای سینمای هنرو تجربه ایجاد شده جواب نمی دهد.مانند این است که شما کالایی را بسازید که ۲هزارتومان تمام شده و آن را ۱۰۰۰تومان بفروشید این ضرر است و سینمای هنرو تجربه از نظر اکران،اکران مهجوری دارد و بهترین فیلم را هم که در چرخه اکران هنرو تجربه قرار دهید اصلا جواب نمی دهد.

ثقفی که تهیه کنندگی فیلم «روسی» را که برای اکران در سی و هفتمین جشنواره فجر آماده می شود بر عهده دارد،در ارتباط با پیش بینی بازخورد این فیلم سینمایی Movie با توجه به شرایط حال حاضر اکران فیلم ها گفت:فیلم «روسی» به دلیل قصه آن که تراژدی و درام است و داستانی را روایت می کند،به نظر من می تواند مخاطب خود را جذب کند. در این فضای موجود بر خلاف جهت آب شنا می کند ولی برای من سینما مهم است و این که مخاطب راضی از سینما برگردد.شعور و درک مخاطب برایم اولویت است و معتقدم هر فیلمی باید مانند کتاب یا شعری پیامی را به مخاطب برساند که «روسی» از این قائده مستثنی نیست و جایگاه خودش را دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این دانشمند هسته ای به خواستگاری 150 دختر تهرانی و شهرستانی رفت + گفتگو و عکس

دلار 10 هزار تومان شد

یک زن اقدام به ربودن پسر دانش آموز از مقابل مدرسه کرد

هشدار نماینده آبادان :عراقی ها در 2 روز 70 میلیون تومان خرید می کنند

سقوط قیمت دلار 30 نفر را به سکته انداخت !

این 3 محکوم به اعدام را بهتر بشناسید +تصاویر

مرگ تلخ کارمند جوان برج مراقبت به خاطر نجات یک هواپیمای مسافربری + عکس

لحظه وحشتناک زنده زنده سوختن 2 دختر مقابل چشم مادرشان + فیلم 16+

نقشه مرموز مرد خسیس برای نپرداختن مهریه عروس خوش قلب + عکس

اعتراف باند حسین دماغ / آن ها به هر خیابان تهران می رفتند آسایش را می گرفتند + عکس

ضرب و شتم وحشیانه آزاده توسط شوهرش بخاطر حامله شدنش!

دستگیری دختران و پسران در استخر پارتی / نیوشا کیست؟

دومین ملکه زیبایی عراق هم تهدید به مرگ شد + عکس شیماء قاسم

6 سال زندان برای محسن افشانی در پرونده حلما + عکس و حکم

کدخبر: 421526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟