کارگردانان ما یک عمر از پشت شیشه دودی شاسی بلندشان مردم را دیده‌اند

وی در همین راستا افزود: برخی موفقیت های محدود چند فیلم در جشنواره ها را به منزله رشد سینمای ایران در بخش بین الملل می دانند اما به نظر من این تعابیر شوخی است. شاید برخی فکر کنند اتفاقات خوبی افتاده اما این اتفاقات بسیار محدود است و به قولی با یک گل بهار نمی شود.

کارگردان فیلم "هلن" با اشاره به ظهور نسل تازه سینما Cinema تاکید کرد: شاید در حال حاضر سینمای ایران در بین الملل کار چندانی نکرده باشد اما با ظهور و بروز کارگردانان و استعدادهای جوان من به شدت به موفقیت سینمای بین الملل در آینده امیدوارم.

وی درباره لزوم به روز بودن کارگردانان با تجربه ادامه داد: متاسفانه کارگردانان قدیمی ما با همان کارهای سی سال پیش خود جلو می روند. کارگردانان با تجربه ما باید فیلم ببینند، زبان بدانند، مطالعه کنند و با جامعه آشنا شوند.

کارگردان فیلم "جان سخت" در همین راستا اضافه کرد: کارگردانان ما باید از نزدیک با مردم در ارتباط باشند تا از وضعیت روز با خبر شوند. وقتی کارگردانان بزرگ سینما یک عمر پشت ماشین شاسی بلند و شیشه دودی خود در خیابان ظاهر می شوند و یا به محل کارشان می روند چطور با مردم ارتباط برقرار می کنند. وقتی این کارگردانان تا این حد از مردم دور شده اند از کجا سوژه های خود را پیدا می کنند.

وی حمایت مسئولین از سینماگران را لازم دانست و تصریح کرد: مسئولین ما باید در بخش سینمای بین الملل سینماگران را بیشتر حمایت کنند. سرمایه سینمای ما هنرمندان جوانان هستند. البته حمایت از سینماگران باید همگانی و با برنامه ریزی باشد. به عنوان مثال مسئولین سینما مکانی به نام مدرسه ملی سینما بنیان گذاری کردند. من از آنها می پرسم بعد از این سالها این نهاد فرهنگی چه چیزی به سینما تحویل داده است؟ آیا از این مدرسه یک بازیگر، کارگردان و نویسنده به سینما تزریق شده است. به همین واسطه می گویم که حمایت نیازمند تخصص و برنامه ریزی است.

کارگردان فیلم "فوتبالیست‌ها" در ادامه تاکید کرد: البته بی انصافی است که بگوییم مسئولین فرهنگی برای سینمای بین الملل ما کاری نکرده اند اما اکثر موفقیت های بین المللی سینمای ایران فعالیت شخصی افراد بوده است. ما باید هنرمندان جوان را کشف و استخراج کنیم چون وقتی به سینما معرفی می شوند نیازی به حمایت ندارند.

ثقفی در مورد حضور برخی کارگردانان در خارج از کشور اضافه کرد: هر گیاهی در خاک خودش رشد می کند. من به شدت مخالف رفتن و حضور سینماگران در خارج از کشور هستم. این حبابی که از خارج از کشور ساخته اند کاملاً سراب است. هیچ بهشت برینی در خارج از کشور وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟