تلویزیون مانند دهان باز یک نهنگ عنبر است که هرچی هم بدهید می‌بلعد و بازهم برایش کم است

مهدی فخیم زاده کارگردان تلویزیون که به تازگی پروانه ساخت اولین فیلم سینمایی Movie خود به نام «مشت در وقت اضافه» را گرفته است، با تاکید بر اینکه این فیلم سیاسی نیست گفت: فیلم «مشت در وقت اضافه» برای اکران نامش تغییر خواهد کرد. من سناریوی این فیلم را در قالب طنز موقعیت و اکشن نوشتم، چیزی که سال‌ها است تجربه اش را دارم. وی با اشاره به اینکه زمان کلید خوردن این فیلم مشخص نیست گفت: فعلاً سرمایه‌گذاری برای ساخت این سینمایی آمادگی خود را اعلام نکرده است و به محض اینکه سرمایه گذار مشخص شود کار تولید را آغاز خواهم کرد. فخیم زاده بازیگران قطعی شده در فیلم جدیدش را به غیر از خودش گوهر خیراندیش اعلام کرد و گفت: این سینمایی در قالب طنزی خاص ساخته می‌شود که با طنز قالب سینمای امروز متفاوت است. در حال حاضر وقتی صحبت از سینمای طنز به میان می آید یک کمدی خاص با هنرپیشه های خاص مورد نظر است که من آن را نمی‌پسندم.

این کارگردان کهنه کار تلویزیون با بیان اینکه چندان قائل به تقسیم بندی‌های تلویزیونی مانند الف ویژه نیست خصوصی شدن شبکه های نمایشی را راه بالا رفتن کیفیت سریال ها و مجموعه های تلویزیونی دانست و گفت: تلویزیون مانند دهان باز یک نهنگ عنبر است که هرچی هم بدهید می‌بلعد و بازهم برایش کم است. مشکل نمایش در تلویزیون به نظر من تنها با پررنگ شدن تلویزیون بخش خصوصی حل می‌شود. این موضوع باعث می‌شود بار نمایش از دوش تلویزیون برداشته شود.

وی ضوابط حاکم بر تلویزیون را یکی از علل بسته بودن دست این رسانه برای پخش وسیعتر آثار نمایش برشمرد و گفت: در هیچ کشوری بار نمایشی و سرگرمی بر دوش تلویزیون دولتی آن کشور نیست. تلویزیون دولتی یک وظایفی دارد و یک محدودیت‌هایی. مهمترین دلیل اینکه آقای زرغامی رفتند به دنبال ساخت تله فیلم این بود که در تولیدات سینمایی ضوابطی را که سازمان صدا و سیما در مورد پوششی و محتوایی داشت رعایت نمی‌شد و سازمان نیز نمی‌توانست تولیدات سینمایی را پخش کند.

تلویزیون مجبور شد برای پر کردن خلاً‌ فیلم های سینمایی به سمت تله فیلم برود که با توجه به بودجه محدود رسانه ملی طبعاً این سینمایی های تلویزیونی چندان با کیفیت از آب در نمی‌آمدند! وقتی یک فیلم سینمایی را با بودجه‌ 110 میلیونی بسازید چه انتظاری می‌توانید از آن داشته باشید.

فخیم زاده با اشاره به بالا رفتن کیفیت مجموعه‌های نمایشی در صورت راه اندازی شبکه‌های خصوصی گفت: اگر شبکه های خصوصی راه بیفتد و مخاطبانش به 500 هزار نفر برسد می‌تواند بودجه فیلمهایش را تامین کند. همین مشکلاتی که برای سرزمین مادری درست شده است را ببینید. اگر این سریال در بخش خصوصی درست می‌شد اینقدر هزینه برای تلویزیون نداشت. یا اینکه اگر شبکه‌های نمایشی تلویزیون خصوصی بود، ممکن بود فیلم معمای شاه ساخته نشود.

وی در مورد کارهای آینده اش در تلویزیون گفت: در مورد چندین سریال با من صحبت شده است ولی هیچ کدام تا به حال سرانجامی نداشته است. چرا که سریالی که از نظر من تولیدش هفت تا هشت ماه زمان می‌برد را می‌خواهند در چهار ماه تولید شود. البته در این مسئله هم آنها حق دارند و هم من. من نوع کارم به گونه ای است که نمی‌توانم روزی بیشتر از 3-4 دقیقه فیلم بگیرم ولی آنها به کسی احتیاج دارند که روز 10 دقیقه فیلم برداری کند! برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟