100 دقیقه با یک نابغه زیر سایه همشهری کین

مراسم آیین دیدار فیلم «اورسن ولز صحبت می‌کند» شامگاه 25 شهریور ماه در سالن فردوس موزه سینما Cinema برگزار شد. در این مراسم که با حضور علاقه‌مندان به آثار به نمایش درآمده در سینمای هنروتجربه برگزار شد، عوامل فیلم در کنار اهالی رسانه و دوست‌داران سینمای تجربی ساخته نیما قلی‌زادگان را تماشا کردند.

فیلم سینمایی «اورسون ولز صحبت می‌کند» درباره کارگردان شهیر آمریکایی و خالق «همشهری کین» ساخته شده و یک شناخت تازه از این چهره مطرح هنر Art هفتم را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. نیما قلی‌زادگان علاوه بر کارگردانی وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی این اثر را نیز بر عهده داشته است.

اجرای این آیین افتتاحیه‌ی را علیرضا بهرامی (کارشناس و شاعر) برعهده داشت، او پس از سخنان کوتاهی که در ابتدای برنامه داشت از نیما قلی‌زادگان سازنده این اثر دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید.

کارگردان «اورسن ولز صحبت می‌کند» تاکنون فیلم‌های کوتاهی چون «نت برای بعد از ظهر»، «۴۳%» و «اکسپوز» را کارگردانی کرده و هم چنین نویسندگی دو مجموعه داستان «هیولا» و«طبقه دومی‌ها» را در کارنامه دارد و از دیگر آثار ادبی او می‌توان به ترجمه و گرد آوری کتاب «کلوز آپ – نمای نزدیک از یک شغل دراماتیک» اشاره کرد.

نیما قلی زادگان در سخنانی گفت:در سه سال تحقیق و ساخت زندگی و آثار ولز، دیدم که نوابغ چطور با اشتیاق و طنازی و تبحر در راه‌های سخت گام بر می‌دارند. هر کس در هر شاخه هنری که موفقیت بزرگ می‌خواهد، بخصوص در سینما، باید زندگی اورسن ولزها را بشناسد.»

این فیلمساز جوان در بخش‌هایی از حرف‌هایش پیش از اکران فیلم مثال جالبی از زندگی و آثار این کارگردان مشهور زدو افزود: «مشکلی برای اورسن ولز پیش آمد که تقریبا مشابه آن برای لئوناردو داوینچی نقاش پیش آمده بود. در همه جای دنیا اگر سوال کنید تابلوهای مونالیزا و شام آخر را از آثار ایشان می‌شناسند، ولی شاید هیچکس نتواند تابلوی سوم یا چهارم از این نقاش بزرگ نام ببرد. اورسن ولز نیز چنین مشکلی دارد و تمام آثارش زیر سایه وحشتناک «همشهری کین» دیده نشدند. به جز آن آثار دیده نشده بعضی کارها هم بودند که به معنای واقعی کلمه گم شدند، آثاری که من توانستم برای این فیلم بعضی از نگاتیوهایشان را پیدا کنم.»

سپس مستند «اورسن ولز» با تایم 100 دقیقه به نمایش درآمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اورسن ولز صحبت می‌کند

اورسن ولز صحبت می‌کند

اورسن ولز صحبت می‌کند

اورسن ولز صحبت می‌کند

 

 

 

 

کدخبر: 306633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟