استیون فریرز در ونیز جایزه گرفت/ فیلمی که برای ترامپ ساخته شد

استیون فریرز که برای نمایش فیلم «ویکتوریا و عبدل» با بازیگران فیلمش روی فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز رفته بود، گفت هیچ تصادفی نیست که این فیلم در دوران ترامپ Trump ساخته شده است.
این فیلم بازگشتی مجدد از این کارگردان بریتانیایی به موضوع خاندان و قلمروی سلطنتی بریتانیاست و در آن جودی دنچ در نقش ملکه ویکتوریا بازی کرده است. این فیلم درباره رابطه غیرمعمول ملکه با یک فرد آسیایی در اواخر زندگی‌اش است.
در فیلم «ویکتوریا و عبدل» جودی دنچ بار دیگر در نقش ملکه ویکتوریا در اواخر قرن نوزدهم ظاهر شده است که به خاطر مسئولیت‌های سلطنتی بیش از هر زمان دیگری از دنیایی که در اطرافش وجود دارد، نگران است. او با عبدل کریم با بازی علی فاضل آشنا می‌شود که یک منشی دفتری هندی است که به عنوان یکی از افراد حاضر در مراسم جوبیلی انتخاب شده است. ملکه در برخورد با این فرد آسیایی بر خلاف اطرافیانش که همواره اخبار بد را برایش دارند، شادی زندگی را کشف می‌کند.
آنها به هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند و او شروع می‌کند به آموزش زبان اردو به ملکه. سلطنت از این که ملکه با یک مسلمان نزدیک می‌شود نگران است و سعی دارد تا رابطه دوستانه آنها را خراب کند و این مرد را به هند بازگرداند.
فریرز که فیلم جدیدش را برای نخستین بار در ونیز اکران کرد با دریافت جایزه جیگر لو کولتر گلوری برای فیلمسازی تقدیر شد.
در این مراسم اعلام شد این جایزه برای حمایت خاص از کسانی که سینما Cinema را تغییر می‌دهند و آن را جلو می‌برند اهدا می‌شود.
این کارگردان بریتانیایی درباره این که چرا تصمیم گرفت چنین فیلمی بسازد گفت: این فیلم کمدی تاریخی را برای این تصمیم گرفتم بسازم که رابطه بین بریتانیا و جهان مسلمان را نشان می‌دهد. او به شوخی افزود: با خودم گفتم چه فیلمی می‌تواند چیزی باشد که دونالد ترامپ باید دوست داشته باشد ببیند؟ وی با اشاره به اینکه ملکه فعلی نمی‌تواند به زبان اردو صحبت کند گفت این نشان دهنده این است که اوضاع هر روز بدتر از پیش می‌شود.
جودی دنچ نیز از نقشی که ایفا کرده سخن گفت و در این رابطه به توانایی ملکه اشاره کرد که می‌تواند آسوده خاطر و آرام باشد و در عین حال با فردی مسلمان صحبت کند و از او یاد بگیرد و اجازه بدهد تا او به وی چیزهای بیشتری یاد بدهد.
فاضل نیز گفت این نقش از جنبه‌ای روحانی ارتباط بین این دو شخصیت را نشان می‌دهد و من این را خیلی دوست داشتم. آنها هر یک نمایندگان مردم کشورشان هستند و ملکه در آن زمان قوی‌ترین شخصیت کره زمین بود و هنوز فکر می‌کرد باید چیزهای بیشتری بداند.
جودی دنچ در عین حال از سخت بودن پوشیدن لباس‌های ملکه سخن گفت و این که طول لباس او ۵ فوت و ۴۶ اینچ بود.
فریرز که نامزدی اسکار را برای «کلاهبرداران» و «ملکه» دریافت کرده امسال برای پنجمین بار با فیلمی جدید در ونیز حضور دارد.
هفتادو چهارمین جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۷ از ۳۰ آگوست با نمایش فیلم «کوچک‌سازی» ساخته آلکساندر پاین کارش را شروع ‌کرد. این جشنواره تا ۹ سپتامبر به کار خود ادامه می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 301890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟