سری جدید کاغذ رنگی از مهرماه

سری جدید برنامه کاغذ رنگی به تهیه‌کنندگی محمود فاتحی، سردبیری احسان رضایی و اجرای مارال دوستی در بخش‌های متنوع با هدف ترویج کتابخوانی، تولید می شود.
به گفته فاتحی تهیه کننده برنامه، سری جدید «کاغذ رنگی» با هدف گسترش کتاب و کتابخوانی برای همه اقشار جامعه و دعوت جمع بیشتری از مخاطبان به حوزه کتاب در 26 قسمت 45 دقیقه ای تهیه و تولید می شود.
وی افزود:سری جدید برنامه همچون گذشته از بخش های متنوعی همچون معرفی کتاب، گفتگو، ترین ها، اخبار کتاب، پشت جلد، چگونه بنویسید، با خبرنگاران، کتاب در فضای مجازی و ... تشکیل شده است.
فاتحی درباره بخش های برنامه گفت:«معرفی کتاب» از جمله بخش های اصلی برنامه است که در آن تازه ها و بهترین آثار منتشر شده در حوزه فلسفه، هنر، رمان، دین، زندگی، کودک و نوجوان، خانواده و بسیاری موضوعات دیگر معرفی می شود.
در بخش گفتگوی برنامه «کاغذ رنگی» احسان رضایی سردبیر برنامه با نویسنده، شاعر ،ناشر و مترجم گفتگویی صمیمانه در حوزه کتاب خواهد داشت. همچنین در این بخش زندگینامه مهمان برنامه به مخاطب ارائه می‌شود.
وی افزود: «چگونه بنویسید» از بخش‌های جذاب برنامه برای همه آنهایی است که به نوشتن علاقه دارند و می‌خواهند نویسندگی را تجربه کنند. این بخش از برنامه به مخاطبان آموزش می‌دهد چطور ذهنیاتشان را روی کاغذ بیاورند و گاهی تکنیک‌های کوچکی از مهارت بزرگ نویسندگی را به آنها آموزش می‌دهد. در بخش «برترین های» برنامه، مهم ترین کتاب های چاپ شده درطول تاریخ و پرفروش ترین کتاب معرفی می شود به طور مثال فهرست بیشترین ترجمه‌های دنیا یا شاعرانی که بیشترین منظومه‌های شعری را داشته‌اند در این برنامه به اطلاع مخاطبان می‌رسد.
فاتحی درباره تغییرات اعمال شده در سری جدید برنامه گفت: برنامه با تغییرات اندکی خواهد داشت و چند بخش جدید همچون کتاب و فضای مجازی و با خبرنگاران به برنامه اضافه می شود.
محمود فاتحی که پیش از این برنامه‌های «کارنامه» و «کتاب‌4»را برای شبکه چهار تهیه کرده است در باره فضا و دکور برنامه گفت: همچون سری اول برنامه، ضبط و تولید برنامه در فضای کتابخانه ها و کتاب فروشی های سطح شهر مثل نارنجستان، شهر کتاب و باغ کتاب صورت می گیرد.
«کاغذ رنگی» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و سری اول این برنامه با توجه به بخش های متنوع، معرفی کتاب در فضای جذاب، لحن صمیمانه مجری توانست طیف گسترده‌ای از مخاطبان با سلایق رنگارنگ را به خود جذب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 301481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟