پرده خوانی بهرام بیضایی اجرا می‌شود

شیما اسدی که کارگردانی نمایشنامه خوانی «پرده خوانی» اثر بهرام بیضایی را بر عهده دارد درباره این اجرا به خبرنگار مهر گفت: دانشجوی تئاتر هستم و به منظور اینکه در دانشگاه ها و مراکز تئاتری به اجرای نمایشنامه های ایرانی بیشتر توجه شود، نمایشنامه «پرده خوانی» استاد بهرام بیضایی را برای اجرا تمرین کردیم.

وی با اشاره به اینکه «پرده خوانی» برای اجرا در قالب نمایشنامه خوانی آماده است، توضیح داد: تمرین های ما به شکلی پیش رفت که از مرحله خوانش به نوعی وارد اجرا شدیم از این رو «پرده خوانی» یک اجراخوانی است که قرار است روزهای ۱ تا ۲ خردادماه ساعت ۱۶:۳۰ در خانه تئاتر انجام شود.

این کارگردان جوان تئاتر درباره احتمال اجرای عمومی نمایشنامه «پرده خوانی»، اظهار کرد: ما مجوز اجرای این اثر را از نشر روشنگران گرفتیم و پیش از این با تالارهای محراب، سنگلج و مولوی نیز صحبت هایی برای اجرای صحنه ای «پرده خوانی» داشتیم که پیگیر قطعی شدن یکی از این تالارها برای اجرای نمایش هستیم.

اسدی با اشاره به حضور ۱۵ بازیگر Actor در نمایشنامه خوانی «پرده خوانی» عنوان کرد: قرار است بعد از اجرا در خانه تئاتر، این اثر نمایشی را در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران هم در قالب اجراخوانی اجرا کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 266171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟