آلبوم پرویز مشکاتیان چگونه پخش می شود

آلبوم موسیقی «بیداد» اثری از پرویز مشکاتیان و خوانندگی محمدرضا شجریان، همزمان با شصت و دومین زادروز این آهنگساز و موسیقیدان فقید به صورت دیجیتالی منتشر و در دسترس مخاطبان موسیقی ایرانی قرار گرفت.

این آلبوم از جمله آثار ماندگار و کمیاب موسیقی ایرانی است که سال ۶۴ تولید و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. زنده یاد مشکاتیان در این اثر از اشعار حافظ و سعدی بهره برده است.

«بیداد» نیز نام یکی از گوشه‌های دستگاه همایون است که نیمه ابتدایی این آلبوم نیز در همین دستگاه نوشته شده و در نیمه دوم، موسیقی در همایون و شور قرار دارد. البته قطعه «بیداد» که در آلبوم با نام «مقدمه» ارائه شده، ‌ یکی از فاخرترین آثار بی‌کلام ایرانی است. این اثر از همنوازی ارکستر سازهای ایرانی تشکیل شده که با ریتمی آرام آغاز و پس از تثبیت فضا، به موسیقی ضربی پیوسته و پس از آن در انتهای اثر ریتم به اوج رسیده و قطعه به پایان می‌رسد.

محمد رضا لطفی، فرخ مظهری، زیدالله طلوعی، جمشید عندلیبی، اردشیر کامکار، ارسلان کامکار، ناصر فرهنگفر و غلامحسین بیگچه خانی از جمله هنرمندانی بودند که در کنار پرویز مشکاتیان نوازندگی این اثر را بر عهده داشته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 264415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟