انتخاب دو فیلم ایرانی در کن

در فهرست آثار حاضر در بخش‌‌های فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون کن دو فیلم «وقت ناهار» و «حیوان»‌ از سینمای ایران به چشم می‌خورد.

فیلم «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی در بخش فیلم کوتاه جشنواره کن حاضر است و برای دریافت نخل طلایی این بخش با هشت اثر از کشورهایی چون فنلاند، انگلستان، دانمارک، آمریکا، سوئد و چین رقابت می‌کند.

این فیلم داستان یک دختر دبیرستانی است که برای تشخیص هویت مادر درگذشته‌اش به بیمارستان رفته‌ است. علیرضا قاسمی که پیش از این با فیلم کوتاه «فرکانس» در بخش مسابقه جشنواره فیلم اوستین آمریکا حضور داشت.

دیگر فیلم‌های بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن عبارتند از : «پدربزرگ والروس» لوکرسیا آندریا از فرانسه، «سقف» به کارگردانی تیپو آیراکسینن از فنلاند، «مرد غرق شده» ساخته مهدی فلیفل محصول مشترک سینمای دانمارک، انگلستان و یونان، «در سراسر سرزمینم» ساخته فیونا گادیویر از آمریکا، «وقت رفتن» ساخته گرگور مودا از لهستان، «شب آرام» ساخته کی یانگ از چین، «دامیانا» ساخته آندرس رامیرز پولیدو از کلمبیا و «هلش بده» ساخته جولیا ثلین از سوئد دیگر آثار این بخش از جشنواره فیلم کن هستند.

سینمای ایران در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن نیز یک نماینده دارد. فیلم «حیوان» ساخته بهمن ارک از مدرسه ملی سینمای ایران در این بخش پذیرفته شده است.

این فیلم کوتاه که از تولیدات مدرسه ملی سینمای ایران است داستان مردی را روایت می‌کند که می‌خواهد از مرز بگریزد. فیلم‌برداری این فیلم کوتاه که یازده روز به طول انجامید در منطقه گوری گول و قسمت‌های از آن در کلیبر و اینالی از توابع تبریز انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام Telegram ما کلیک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟