ورود سریال های تلویزیونی به جشنواره کن!

به گزارش رکنا این جشنواره ویژه سریال‌های تلویزیونی که طبق اعلام پیشین اولین دوره آن در آوریل سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود «سریال‌های کن» نام خواهد داشت.

«دیوید لیسنارد» شهردار کن در یک کنفرانس خبری در شهر پاریس اعلام کرد این جشنواره تلویزیونی از روی جشنواره معتبر فیلم کن مدل‌برداری می‌شود و اولین دوره آن شامل یک بخش رقابتی با حضور حدود ۱۰ سریال رونمایی نشده در تمامی ژانرها و همچنین یک برنامه نمایشی شامل ۲۰۰ نمایش برای عموم مردم در سراسر شهر کن خواهد بود.

شهردار کن همچنین تاکید کرد هیات داوران این جشنواره نیز شامل پنج چهره بین‌المللی شناخته شده خواهد بود و دبیر و مسئول کمیته انتخاب آثار این جشنواره نیز به زودی انتخاب می‌شوند.

خبر رسمی برگزاری جشنواره «سریال‌های کن» در حالی منتشر شده است که دولت فرانسه چندی پیش در نهایت شهر لیل را به عنوان میزبان جشنواره ویژه سریال‌های تلویزیونی این کشور انتخاب کرد و اعلام کرده که قصد دارد این جشنواره را هم‌تراز با جشنواره فیلم کن برگزار کند.

شهر لیل در رقابت با شهرهای کن، پاریس، بوردو و نیس به عنوان میزبان این رویداد بین‌المللی در عرصه سریال‌های تلویزیونی انتخاب شد که به صورت مستقسم از سوی دولت فرانسه حمایت می‌شود اما شهر دار کن از پیش اعلام کرده بود که آنها از تصمیم خود مبنی بر راه‌اندازی جشنواره جشنواره سریال‌های تلویزیونی در کن حتی بدون حمایت دولت تجدید نظر نخواهند کرد.

شهر کن فرانسه هر ساله میزبان «MipTV» و «Mipcom» دو بازار Store بسیار مهم خرید و فروش محصولات تلویزیونی نیز هست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟