اسپانیایی ها در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند

گروه اسپانیایی «دکوئنده دل مورائو» متشکل از خوآن رافائل کورترز (خواننده و نوازنده)، دیه گو دل مورائو (نوازنده گیتار) و اسرائل سوارز معروف به پی‌رانا نوازنده پرکاشن در سئانس اول از ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه تالار وحدت‌ رفتند.

سالن تالار وحدت مملو بود از مخاطبان و علاقه‌مندان به موسیقی اسپانیایی و این اجرا راس ساعت مقرر آغاز شد. سه دوربین همزمان از این اجرا برای پخش در موسیقی آنلاین تصویربرداری می‌کردند.

این گروه اجرا خود را با تک‌نوازی گیتار آغاز کرد. پس از آن داکوئنده و پی‌ رانا به گیتاریست‌ ملحق شدند و در پی آن ۸ قطعه باکلام و یک قطعه بی‌کلام‌ اجرا کردند.

داکوئنده یکی از برجسته‌ترین خوانندگان موسیقی فلامنکو به شمار می‌آید که از هشت سالگی نوازندگی گیتار را آغاز کرد و از ۲۰ سال قبل به عنوان خواننده در صحنه حضور دارد.

پی رانا نیز نوازندگی پرکاشن را نزد برادرش از جوانی آغاز کرده و طی سال‌ها به نوازنده‌ای مطرح تبدیل شده است.

دیه گو دل مورائو که در این اجرا در بخش‌های زیادی؛ تکنوازی گیتار او مخاطبان را به وجد آورد و به تشویق واداشت؛ فرزند گیتاریست مشهور اسپانیایی مورائیتو چیگو است.

در ادامه و در هنگام اجرا تماشاگران با دست‌زدن‌های مکرر گروه را تشویق می‌کردند و حتی گاهی با تکه‌کلام‌های اسپانیایی از گروه تشکر می‌کردند.

در پایان اجرا نیز تشویق‌های فراوان حضار گروه را واداشت که بعد از ترک صحنه بازبرگردند و یک‌ قطعه دیگر اجرا کنند. داکوئنده در پاسخ قدردانی فراوان تماشاچیان از آنها به زبان اسپانیایی تشکر کرد و البته بهتر بود مترجمی که مسلط به زبان اسپانیایی باشد در این سالن حضور داشت تا بتواند احساسات دو طرف را به هم منتقل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 238986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟