جایزه برترین پوستر جشنواره بلغارستان در دستان طراح ایرانی +عکس

مهدی فاتحی طراح پوستر تئاتر و گرافیست از حضور در جشنواره بین‌المللی پوسترهای صحنه‌ای بلغارستان خبر داد و گفت: «این جشنواره به اسم پوسترهای صحنه‌ای به پوستر نمایش‌های روی صحنه در جهان اختصاص دارد و تعداد زیادی از طراحان پوستر از سرتا‌سر دنیا در فستیوال شرکت می‌کنند.
او ادامه داد: «بخش عمده این فستیوال که در کشور بلغارستان برگزار می‌شود به هنر Art تئاتر تعلق دارد. این فستیوال به صورت سه سالانه برگزار شده و به نوعی با اهمیت‌ترین فستیوال سه سالانه طراحی پوستر بعد از فستیوال پوستر لهستان است.
طراح پوستر نمایش «صور اصرافیل» ادامه داد: «اصول این جشنواره برا این قرار است که شرکت کننده اثر خود را برای دبیرخانه ارسال کند اما من به علت حضور مداوم در این فستیوال طی سالیان گذشته، در دوره اخیر از سوی فستیوال برای حضور در آن دعوت شده‌ام.»

پوستر قاتل بی مزد
او درباره چگونگی طراحی پوستر نمایش «قاتل بی مزد» افزود: «این پوستر براساس نمایشنامه اوژن یونسکو با همین نام طراحی شده است. این نمایش چند سال پیش توسط محمد فاتحی کارگردانی و در تهران به اجرای عموم درآمد و من نیز آن زمان پوستر اثر را طراحی کردم. با توجه به اینکه نمایشنامه در مورد قاتلی است که دنیا را به سمت نابودی می‌کشاند من ایده اولیه پوستر را از یکی سخنرانی‌های هیتلر برداشت کردم.»
مهدی فاتحی برنده جایزه برترین پوستر جشنواره بلغارستان خاطرنشان کرد: «علاوه بر پوستر «قاتل بی مزد» پنج هنرمند دیگر با آثارشان از ایران شرکت کرده بودند که در میان این عزیزان جایزه به شخص بنده رسید.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 231258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟