اصغر فرهادی: فیلم‌های من «تریلر واقعی» هستند

مایکل آردونا نویسنده لس آنجلس تایمز در این گزارش درباره «فروشنده» نوشته است: «این فیلم فرضیه‌ای را طرح می کند که مناسب ژانر معمایی هالیوود است و آن را با عقده و انتقام درهم می‌آمیزد... یک زوج در حالی که در نسخه بومی «مرگ فروشنده» آرتور میلر بازی می‌کنند، اتفاق خرد کننده‌ای را تجربه می‌کنند و تقلا می‌کنند که آن را درک کنند.»

در این مطلب حرف‌هایی از اصغر فرهادی هم نقل شده که از علاقه خود به داستان‌گویی به شیوه خاص می‌گوید: «تلاش می‌کنم درام در داستان‌هایم طوری شکل بگیرد که نتیحه جزئیات زندگی روزمره باشد؛ جزئیاتی که ساده و عادی به نظر می‌رسند و روزانه در زندگی خود با آنها مواجهیم.»

فرهادی در ادامه به علاقه خود به آلفرد هیچکاک اشاره می‌کند: «جا دادن تریلر (فیلم هیجان‌انگیز) ک-ه نمونه‌های کاملش آمریکایی هستند مثل فیلم‌های آلفرد هیچکاک- درون زندگی روزمره و واقعیت چیزی‌ست که همیشه سعی می‌کنم در فیلم‌هایم انجام دهم. می‌توانید این فیلم‌ها را «تریلر واقعی» توصیف کنید.»

فرهادی درباره محتوای فیلم جدید خود هم این‌گونه توضیح داده است: «به لحاظ تماتیک، تحفیر جوهر نمایشنامه «مرگ فروشنده» است... در «فروشنده» هم عماد که شخصیت اصلی‌ست، تحقیر را در داستان تحمل می‌کند. در پایان همین احساس است که باعث می‌شود عماد طوری عمل کند که برای ما غیرمنتظره است.»

«فروشنده» که در نظرسنجی‌ها و گمانه‌زنی‌ها یکی از پنج فیلم صاحب شانس برای نامزدی اسکار رشته بهترین فیلم خارجی اسکار 2017 تلقی شده، ازژانویه 2017 در امریکای شمالی اکران خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 230382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟