«کربلا جغرافیای یک تاریخ» به روایت شهاب حسینی + عکس

«ستاره‌ی خضرا» به کارگردانی محمدرضا ورزی، یکشنبه ۳۰ آبان ‌ماه ساعت ۹:۰۰ صبح از شبکه‌ی اول سیما پخش می‌شود. در خلاصه‌ی داستان این فیلم با بازی محمد صادقی، چنگیز وثوقی، سعید نیک‌پور، اکبر عبدی، احمد نجفی، لیلا موسوی آمده است: «پدر آنتوان راهبی است که در صومعه‌ای نزدیک شام به همراه دختر‌خوانده‌اش ماریان زندگی می‌کند. ماریان که روزی با نامزدش پی‌یر به قصد گشت و گذار از خانه خارج شده بود سهوا از یک بلندی سقوط Fall می‌کند و بینایی خود را از دست می‌دهد. پی‌یر پس از این ماجرا در ازدواج با او مردد می‌شود. ماریان مسیح را در خوابش می‌بیند که…»

«کربلا، جغرافیای یک تاریخ» مستندی به کارگردانی داریوش یاری است که یکشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه‌ی یک سیما می‌رود. این مستندِ داستانی با ترکیبی از تعزیه، نقالی و انیمیشن به روایت واقعه‌ی عاشورا پرداخته است. شهاب حسینی، بازیگر Actor مطرح سینمای ایران راوی این مستند است و موسیقی متن آن ساخته‌ی مجید انتظامی است. این مستند در سی‌و‌سومین جشنواره‌ی فیلم فجر و نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی «سینماحقیقت» روی پرده رفت و به تازگی در گروه سینمایی آزاد در برخی سینماهای کشور اکران شده است.

«مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی برنامه‌ی ساعت ‌‌۸ یکشنبه ۳۰ آبان ماه شبکه‌ی دو سیما است. در این فیلم بازیگرانی چون رامین راستاد، سحر قریشی و محمود عزیزی نقش‌آفرینی می‌کنند. «مقصد» روایت‌گر داستانی با محوریت شخصیتی به نام رضا است: «رضا همراه پدر‌زنش از ضریح‌سازان قدیمی است، نذر محله را که ساخت سقاخانه‌ای برای حرم امام حسین (ع) است، به انجام می‌رسانند، مریم همسر رضا بر اثر بیماری صعب‌العلاجی می‌میرد، رضا به هم می‌ریزد و…»

«مادرم باش» به کارگردانی مسعود رشیدی دیگر برنامه‌ی روز اربعین تلویزیون است که یکشنبه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه‌ی شما پخش می‌شود. فرامرز صدیقی، زهره صفوی، رامین راستاد، شیوا بلوریان و علی امجدی بازیگران این فیلم هستند که روایت‌گر داستان کاروانی است که قصد رفتن به کربلا را دارد. یکی از مسافران این کاروان زن مسنی است که قصد دارد به زیارت کربلا برود و دلیل رفتنش خوابی است که در آن فرزند مفقودالاثرش از او خواسته است که به زیارت کربلا برود. او پیاده راهی مرز می‌شود.

«چتر عاشقی» نام تله‌فیلمی به کارگردانی زهرا شهیدی است که یکشنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه‌ی سه پخش خواهد شد. جعفر دهقان، نازنین کریمی، اتابک نادری، سیروس همتی، داود شیرعلی، ساناز سماواتی و سیما مطلبی بازیگران این فیلم هستند. «چتر عاشقی» داستان دختری به نام ریحانه و روایت انسان‌هایی است که زیر چتر عاشقی بخل و حسد را از خود دور می‌کنند تا عاشقانه یکدیگر را دوست بدارند…

انیمیشن «خورشید مصر» به کارگردانی نادر یغمائیان و شهرام خوارزمی دیگر برنامه‌ی یکشنبه‌ی تلویزیون است که ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه‌ی پنج سیما روی آنتن می‌رود. این انیمیشن روایت‌گر داستان معروف حضرت یوسف (ع) است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

وحشتناک ترین انتقام از شوهر در اتاق خواب

آزار و اذیت دختر 13 ساله داخل هواپیما مسافربری+ عکس

2 جوان، ساناز دختر آبادانی را با پراید به محل خلوتی بردند و ... +فیلم از تبهکاری این 2 متهم

اقدام زشت با 170 دختر به بهانه استخدام یا ازدواج / پلیس فتای کردستان این مرد را دستگیر کرد

سرنوشت وحشتناک 5 زن و دختر زیبا که درخانه مرد 67 ساله تن فروشی می کردند +عکس مرد کثیف و خانه اش

دار زدن پسر بتچه توسط کارمند مهدکودک +عکس

اقدام زشت و کثیف پزشک با زن جوان در مطب / این زن شکایت خود را به گوش دادستان رساند

کتک خوردن قهرمان بوکس از 4 زن+فیلم و عکس

 

روناک یونسی و همسرش در یک رستوران کانادایی +عکس

بازیگر معروف ایرانی: من سینما را نمی خواهم، سینما است که من را می خواهد.+عکس

آقای بازیگر برای دستگیری بن لادن به پاکستان رفت+ عکس

کدخبر: 230381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟