پیش بینی سریال های تلویزیونی از آینده !

به گزارش رکنابه نقل از آی ام دی بی، موارد زیر مثال‌هایی از این امر هستند.

 

مورد شماره یک: کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ

سریال: «سیمپسون ها»

اپیزود: «Bart to the Future»

تاریخ پخش: نوزدهم مارس سال ۲۰۰۰

 

موفقیت کمپین ریاست جمهوری میزبان برنامه های تلویزیونی واقع گرا و سرمایه گذار صنعت املاک یعنی دونالد ترامپ خیلی ها را متعجب کرد. اما بعضی از هواداران سریال «سیمپسون ها» به سرعت به یاد آوردند که در اپیزود «بارت به سمت آینده» فلش فورواردی از سال ۲۰۳۰ به نمایش درمی آید که در آن لیسا سیمپسون به تازگی رییس جمهور شده و مجبور می شود به سرعت راهی برای درست کردن اقتصاد آمریکا پیدا کند چون مدتی قبل ترامپ رییس جمهور شده بوده و باعث شده کشور کاملا ورشکسته شود.

 

با این حال، ایده ریاست جمهوری ترامپ کاملا اختراع تیم نویسندگی «سیمپسون ها» نبوده است. ترامپ در سال ۲۰۰۰ کمپینی به راه انداخت تا به نامزد ریاست جمهوری حزب اصلاحات تبدیل شود، اما وقتی مرحله اول کمپین ها آغاز شد کناره گیری کرد. با توجه به زمان بندی ماجرا، احتمالا وقتی نویسندگان این اپیزود را می نوشتند این مسئله هم در ذهن شان بوده است.

 

کسانی که باور دارند «سیمپسون ها» پیشگوی تمام اتفاقات انتخاباتی است، باید به این نکته توجه کنند که لیسا سال ۲۰۳۰ رییس جمهور می شود که سال انتخابات نیست و خودش را به عنوان «نخستین رییس جمهور زن ایالات متحده» معرفی می کند.

 

 

مورد شماره دو: کمپانی کابلی، ان بی سی را می خرد و نامش را به «Headquarters» تغییر می دهد

سریال: «۳۰ راک»

اپیزود: «Operation Righteous Cowboy Lightning»

تاریخ پخش: بیست و هفتم ژانویه ۲۰۱۱

 

اتفاقی که الهام بخش خط داستانی ادامه دار سریال «۳۰ راک» شد که در آن کنگلومره ای به نام کیبل تاون شبکه ان بی سی را خریداری می کند، مشخصا خریداری این شبکه به دست کمپانی کام کست بود. این سریال لحظات کمدی بسیار و چند لحظه غم انگیز از این ماجرا بیرون کشید. این اپیزود در حالی آغاز شد که جک و لیز صحنه عوض شدن علامت GE بالای ساختمان نمادین ۳۰ راکفلر را با لوگوی کیبل تاون تماشا می کنند. اتفاقا این اپیزود درست در همان روزی روی آنتن رفت که رییس کمپانی کام کست با کارمندان ان بی سی ملاقات کرد تا به آن ها خبر این خریداری را شخصا اعلام کند. قابلیت های پیشگویی این سریال روز اول جولای سال ۲۰۱۵ و وقتی بیشتر از همیشه آشکار شد که علامت GE با آرم کام کست جایگزین شد و ساختمان ۳۰ راکفلر رسما به ساختمان کام کست تغییر نام یافت.

 

 

 

مورد شماره سه: یک معلم شیمی شروع به تولید مواد مخدر Drugs می‌کند

سریال: «برکینگ بد»

اپیزود: «Crazy Handful of Nothin‘»

تاریخ پخش: دوم مارس ۲۰۰۸

 

«برکینگ بد» بدون شک یکی از خوش نقدترین سریال های تلویزیونی تاریخ است، اما داستان آن که مربوط به یک معلم شیمی می شود که از قابلیت هایش استفاده می کند تا کریستال مت تولید کند، به نظر غیرقابل باور می رسید. اشتباه است. در سال ۲۰۱۴، پلیس Police شهر پورتلند الکساندر رودین معلم شیمی کالج ماونت هود را به خاطر به راه انداختن آزمایشگاه تولید مت دستگیر کرد. مثل والتر وایت، رودین هم در یک محله حومه شهری طبقه متوسط زندگی می کرد. با استناد به گزارش های پلیس، افسرانی که او را دستگیر کردند در خانه اش یادداشت هایی درباره تولید متامفتامین و چند فرمول علمی دست نوشته پیدا کردند. کسی که مظنون به فروش مواد بود آدرس آزمایشگاه او را به پلیس داد. همانطور که تمام هواداران «برکینگ بد» به شما خواهند گفت، مشکلات والتر از وقتی شروع شد که با توکو کار کرد. احتمالش هست که در زندگی جنایی این معلم، «برکینگ بد» بیشتر یک الهام بخش بوده تا پیش بینی کننده.

 

 

 

مورد شماره چهار: «پاور رنجرز» ریبوت می شود

سریال: «پارک ها و تفریحات»

اپیزود: «Moving Up Part 2»

تاریخ پخش: بیست و چهارم آوریل ۲۰۱۴

 

اینکه فیلمی جدید درباره «پاور رنجرز» ساخته شده و به زودی روی پرده می رود باعث می شود آدم از خودش سوال کند از میان تمام پروژه هایی که می توانستند به سادگی تبدیل به فیلم های سینمایی پولساز شوند، چرا این یکی؟ می توانید شخصیت اندی در «پارک ها و تفریحات» را مقصر بشناسید. در قسمت پایانی فصل ششم، اندی از رییس جدید لزلی می پرسد «می تونی پاور رنجرز را هم برگردانی؟ نمی دانم کارت چیست، اما به اندازه کافی مهم به نظر می رسی که بتوانی این کار را بکنی» که دو هفته بعد، خبر ساخت فیلم سینمایی Movie «پاور رنجرز» اعلام شد.

 

 

 

مورد شماره پنج: هک شدن وبسایت اشلی مدیسون

سریال: «آقای روبات»

اپیزود: «eps1.9_zer0-day.avi»

تاریخ پخش: دوم سپتامبر ۲۰۱۵

 

می توان گفت فصل اول «آقای روبات» بیشتر از هر سریال دیگری در سال های اخیر توانست به خوبی خیلی چیزها را پیش بینی کند. تاریخ اکران اپیزود پایانی فصل اول یک هفته به تعویق افتاد چون یکی از خطوط داستانی آن بسیار با رخدادی خشونت وار شباهت داشت که درست در همان روزی اتفاق افتاد که قرار بود آن اپیزود در اصل پخش شود. از سوی دیگر، در همان اپیزود شخصیت لنی می گوید اکانتش در وبسایت اشلی مدیسون از کار افتاده است. این وبسایت که مخصوص افراد متاهل است، واقعا مدتی پیش هک شد. بسیاری از هواداران با خود فکر کردند که این خط داستانی در مراحل پس از تهیه به سریال اضافه شد تا اشاره ای به این رخداد داشته باشد. اما شورانر سریال یعنی سم اسماعیل در مصاحبه ای به این مسئله اشاره کرد و گفت: «این خط داستانی در فیلمنامه اصلی بود. وقتی آن صحنه را برای اپیزود آخر فصل نوشتم، با خودم گفتم خیلی خب دارم درباره اشلی مدیسون زیاده روی می کنم. آخر سر پیش از فیلمبرداری آن را حذف کردم. اما وقتی آن اتفاق واقعا افتاد آن را دوباره در اپیزود قرار دادم. تقریبا مثل این بود که دنیا می خواست من صحنه اشلی مدیسون را همانطور که قرار بود در سریال بگذارم.»

 

 

 

مورد شماره شش: یک کارمند ان‌اس‌ای رازهای دولت را برای رسانه ها فاش می کند

سریال: «رسوایی»

اپیزود: «Hunting Season»

تاریخ پخش: هجدهم اکتبر ۲۰۱۲

 

در یکی از اپیزودهای فصل دوم «رسوایی» شخصیت الیویا سعی می کند به یکی از کارمندان سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) کمک کند که می خواهد اطلاعاتی که درباره سوء استفاده دولت از لایحه میهن پرستی آمریکا دارد را فاش کند. الیویا رییس یک شبکه تلویزیونی را تهدید می کند و برای موکلش یک مصاحبه تلویزیونی جور می کند. هفت ماه بعد، ادوارد اسنودن پیمانکار ان اس ای هزاران مدرک طبقه بندی شده را برای روزنامه نگاران فاش کرد. بدون اینکه مثل سریال از کمک کسی در واشنگتن بهره بگیرد، او پیش از فاش کردن اطلاعات از کشور فرار Escape کرد، متهم به جاسوسی شد و بعد در روسیه پناهندگی گرفت. او هنوز هم در روسیه است. از سوی دیگر، جوزف گوردون-لویت نقش او را در فیلم سینمایی «اسنودن» بازی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت داماد با خواهر زنش+ عکس

قاچاقچیان دوست خودشان را با اره برقی تکه تکه کردند+عکس

حضور روح یک زن در عکس یادگاری یتیم خانه+تصاویر

شب تولدم 19 سالگی ام در خانه فرزاد تمام هستی ام را از دست دادم

وقتی کسی در خانه نبود این مرد با دوست دخترش پنهانی به آنجا می رفتند +عکس

جزئیات گرفتار شدن هولناک 2 دختر دانشجو در سیلاب خرم آباد + عکس قربانیان

 

عروسک هایی که ندانسته می شکنند / روایت دخترانی که در سن کودکی باید به اتاق حجله بروند!+عکس و فیلم

پولدارترین چهره های زیر 30 سال دنیای سینما و موسیقی چه کسانی هستند؟ +عکس

جشن تولد 750 نفری خانم بازیگر در بهترین شب زندگی اش +عکس

کدخبر: 229434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟