فیلمساز ایرانی‌تبار نامزد جشنواره فیلم لندن

به گزارش «ورایتی»، فیلم‌های «عزیز امریکایی»، «مهارت‌های زندگی بالغانه»، «یادداشت‌هایی درباره کوری» و «زیر سایه» هر کدام با کسب شش نامزدی بعد از ساخته لوچ قرار دارند. همچنین، هیلی اسکوایرز و دیو جانز ستاره‌های فیلم لوچ همزمان موفق به کسب دو نامزدی شده‌اند، یکی برای بهترین بازیگر Actor زن و مرد و دیگری در بخش امید آینده. «دختر همه چیز تمام» نیز در چهار رشته نامزد اعلام شده است.

فیلم‌های «عزیز امریکایی»، «زوج در حفره»، «من، دنیل بلیک»، «یادداشت‌هایی درباره کوری» و «زیر سایه» نامزدهای بخش بهترین فیلم را تشکیل می‌دهند.

در رشته بهترین بازیگر زن، جودی ویتاکر («مهارت‌های زندگی بالغانه») و کیت دیکی («زوج در حفره») برای دومین بار نامزد جوایز سینمای مستقل بریتانیا شده و این در حالی است که بقیه نامزدها شامل اسکوایرز، نرگس رشیدی («زیر سایه») و ساشا لین («عزیز امریکایی») همگی برای نخستین بار نامزدی کسب کرده‌اند.

همچنین در رشته بهترین بازیگر مرد، چهره‌های سرشناسی همچون مایکل فاسبندر («تجاوز علیه ما»)، شیا لوبوف («عزیز امریکایی»)، مکس رکوردز («من قاتل The Murderer سریالی نیستم») و جانز ستاره فیلم لوچ در فهرست نامزدها قرار دارند. این سومین نامزدی پیاپی فاسبندر و روی‌هم‌رفته ششمین نامزدی او در جوایز سینمای مستقل بریتانیاست. او در گذشته با فیلم‌هایی مانند «گرسنگی» (2008) و «شرم» (2011)، نامزد دریافت جایزه شده بود.

اما در بخش کارگردانی، آندریا آرنولد با فیلم تحسین شده «عزیز امریکایی» چهارمین نامزدی خود را در جوایز سینمای مستقل بریتانیا به دست آورده است. لوچ با «من، دنیل بلیک» برای بار پنجم نامزد شده است. او در سال 1998 با فیلم «نام من جو است» جایزه بهترین کارگردانی و جایزه دستاورد حرفه‌ای را همزمان دریافت کرد. فیلمساز 80 ساله در سال 2006 با فیلم برنده نخل طلای «باد در علفزار می‌پیچد» در حالی که در چهار رشته نامزد جوایز سینمای مستقل بریتانیا شده بود، جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

بن ویتلی با «شلیک آزاد» فیلم افتتاحیه جشنواره لندن، پنجمین نامزدی خود را کسب کرده است. بابک انوری فیلمساز ایرانی‌تبار که فیلم ترسناک «زیر سایه» را کارگردانی کرده، برای نخستین بار نامزد شده است.

در مراسمی که چهارم دسامبر (14 آذر) در «اولد بیلینگزگیت» لندن برگزار می‌شود، از برگزیدگان نهایی تقدیر خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

اشتباه زشت پدر در تاریکی اتاق فرزند نوجوانش

503 بار اقدام زشت و نفرت انگیز با دختر 13 ساله در برابر دوربین

اقدام پنهانی زن شوهردار با تاجر رباخوار / در برابر چشمان شوهرم دستگیر شدم

عکس العمل راننده اتوبوس از یک حادثه تلخ جلوگیری کرد

من و مریم در اتاق خواب بودیم که همسرم در را باز کردو...

آزارواذیت وحشیانه بازیگر زن در اتاق خواب یک تبهکار+عکس بازیگر

 

پیاده روی ساحلی محمدرضا گلزار با پای برهنه با بازیگر زن معروف +عکس

عکس دیده نشده از درگوشی حرف زدن های ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی+عکس

تولد بازیِ پرستو صالحی و آزاده زارعی در شب جشن هالووین +عکس

کدخبر: 228812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟